Kontakta veterinär över mail?

Vita_N_6520

Trådstartare
Jag skulle vilja rådfråga en veterinär över mail angående en allvarlig sårskada på en häst.

Någon som vet vart man kan vända sig? Har hittat en mailadress till strömsholm, men vet inte om de tar emot den sortens frågor?

Bör/ska man ringa först och fråga om de kan ta emot en fråga, eller svarar de på liknande frågor via mail?

(Tänkte att någon här har väl gjort det :D )

Sv: Kontakta veterinär över mail?

Först ringer man en veterinär och hör om de vill göra en bedömning utifrån mail, sedan får man dennes specifika mailadress.

Jag vet inte riktigt hur du menar, varför du inte bara kan ringa :confused:

Men jag ringde till en veterinär på en hästklinik som jag ville anlita för att be henne se fotografier och röntgenbilder och svara på frågor. Då fick jag hennes mailadress så att jag kunde maila bilderna.

För jag undrade om någon här visste om det fanns någonstans man kan maila.
Jag skulle alltså vilja ha en bedömning av bilder som jag har tagit, dvs inget man kan ta över telefon.

Men då blir det väl att ringa till ngn, verkar vara det som gäller..

Du menar om det finns ngt ställe dit man kan maila?

I mitt fall tyckte jag det var bra att prata med veterinären. Hon blev sedan den veterinär som behandlade min häst.

Ja precis ;)
Om veterinärerna på exv de större djurklinikerna tar emot den sortens förfrågningar.

Skulle vilja ha en bedömning från en "riktig" hästveterinär och inte bara DV.

Är väl rätt givet och som i alla branscher.

s-holm är en mkt stor klinik.de får säkert massvis med mail.
mail är knappast deras stora prioritet.
de fokuserar på kunder och primära fall på plats.

ska du ta det via mail, ska det först gå via deras allmänna mail svarare, som sen isåfall ska bedöma mailen relevant nog att konsultera en veterinär. som i sin tur ska svara på frågan.

seriöst och summa summarum:
har du tid att vänta, visst,släng ut en mail och se vad som händer.

söker du seriöst svar inom rimlig framtid, och kontakt: ring!

Jag letade inte tillräckligt noga förrut. :D

Hittade stället på strömsholm där det stod att "numera kan du även få svar via mail".
Så det är väl bara att chansa och slänga iväg ett.

Men tack för era svar iallafall :)

Jag mailade Strömsholms 'receptionsmail', och förklarade att jag skulle vilja rådfråga en av deras veterinärer (namngiven) och kort om vad det gällde. Samt varför jag ville 'fråga först' och inte bara boka en tid. Och undrade hur jag skulle bete mig, om jag kunde maila eller om jag kunde få en telefontid (och givetvis betala för den) etc.

Receptionen svarade att det gick bra att maila till receptionsadressen så skulle de vidarebefodra mailet till den veterinär jag ville prata med.

Så jag gjorde så, och sen svarade veterinären från sin mailadress.

En gång har jag mailat 'min' klinik en bild och frågat med, om en ickeakut sak.

Men, det går inte nödvändigtvis fort det där, och jag skulle INTE maila om en allvarlig sårskada. Teoretiskt KAN det ju ta veckor innan du får svar. Utan RING kliniken, förklara vad det gäller, be att få tala med en veterinär och när du pratar med veterinären och beskriver skadan, fråga om du kan maila en bild med så veterinären kan få se vad ni pratar om.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 926
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 662
Senast: Derivata
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: Otherside
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 346
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈