kontakt mellan häst och ryttare

S

sieka_

Hej !
Jag är ny på den här sidan, tycker den verkar bra och spännande!
Jag håller som bäst på med mitt projektarbete just nu och det handlar om Horsemanship med inriktning på olika sätt att få kontakt med hästar.

Är det någon som har tips på övningar man kan göra för att få bättre kontakt ? Jag skulle bli så här glad om ni vill svara ! :banana:

Sv: kontakt mellan häst och ryttare

Det finns en massa övningar, tycker du borde köpa en bok istället.. så du även förstår syftet och risker med övningarna och vad allt betyder..

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama