konstit beteende

vinkelina

Trådstartare
iom att jag själv inte är förälder så måste jag fråga här vad ni tycker om detta.

tittade på dagens avsnitt av jon, kate +8 från tv4. dagens avsnitt handlade om när de tittar på sitt nya hus med barnen.

sen visar de vilket rum föräldrarna skall ha. och berättar klart och tydligt att detta är sista gången ni ser detta rum, hit får ni inte gå sen, och hittar vi er här kommer vi att straffa er hårt, ungefär.

för mig så är de självklart att barnen skall få komma till sina föräldrar, speciellt på natten om de blir rädda.

Sv: konstit beteende

Fast barnen kan ju få komma och knacka på om de är rädda på natten kanske, men de får inte vara i mammas och pappas rum, och rädda barn på natten får sällskap med mamma eller pappa tillbaka till sitt rum och sin säng, inte ligga i föräldrarnas säng.

Har man 8 ungar kan jag förstå att man vill hålla sovrummet barnfritt och ha en chans att sova nåt iaf. Men då under förutsättning att rädda barn kan knacka på, och mamma/pappa följer med till barnets rum.

Dock inte heller förälder, men vet flera föräldrar som just idkar 'knacka på/säg till, mamma/pappa följer med tillbaka till barnets säng'. Då kan EN förälder ligga kvar och sova i alla fall, jmf med att ha ett eller flera barn i föräldrarnas säng som stör båda föräldrarna.

Fast barnen kan ju få komma och knacka på om de är rädda på natten kanske, men de får inte vara i mammas och pappas rum, och rädda barn på natten får sällskap med mamma eller pappa tillbaka till sitt rum och sin säng, inte ligga i föräldrarnas säng.

Har man 8 ungar kan jag förstå att man vill hålla sovrummet barnfritt och ha en chans att sova nåt iaf. Men då under förutsättning att rädda barn kan knacka på, och mamma/pappa följer med till barnets rum.

Dock inte heller förälder, men vet flera föräldrar som just idkar 'knacka på/säg till, mamma/pappa följer med tillbaka till barnets säng'. Då kan EN förälder ligga kvar och sova i alla fall, jmf med att ha ett eller flera barn i föräldrarnas säng som stör båda föräldrarna.

håller med!

tycker själv att mitt sovrum är min fristad. nu får dock lillan komma och sova hos mig om hon behöver någon natt eftersom det är svårt att sova med henne i hennes spjälsäng :p

vi har fått göra så att ska tex min man iväg och jobba tidigt en morgon (03.30 och framåt) så har han fått åka och lägga sig på jobbet istället, för skulle lillan vakna så kan han omöjligt somna om eftersom hon gärna klättrar runt en stund innan hon somnar om.
snart dags för vanlig säng å då behöver han inte sova på jobbet längre :)
å då blir det heller inga barn i sovrummet längre.

Håller med, man behöver inte ens ha en hel drös med ungar för att vilja ha det så.. Vår dotter har inte sovit i vår säng sedan jag slutade natt-amma henne (hon ville inte amma mer när hon var ca 6 mån). Hon sover sedan 7månaders ålder i genomgångsrummet utanför vårt sovrum. De nätter hon har varit sjuk, fått tänder eller har varit allmänt orolig och ledsen så har vi turats om att sova på golvet bredvid hennes spjälsäng.

Jag skulle personligen aldrig kunna sova bra om jag hade ett sprattlande barn bredvid mig i sängen.

Mvh

Våra två barn kommer knatande rätt ofta inpå småtimmarna. I alla fall femåringen. Skulle aldrig drömma om att avvisa henne. MEN... skulle jag ha ÅTTA :eek: barn skulle jag nog faktisk bli mer pragmatisk överhuvud taget!

Jag såg inte programmet men våra barn är alltid välkomna till vår säng om de har mardrömmar el. liknande.
Men antagligen får man kanske ha andra regler om man har så många barn?! Mitt val hade istället varit att ha det antal barn jag mäktar med så att jag inte behöver avvisa dem från vårt sovrum.

Jag såg inte programmet men våra barn är alltid välkomna till vår säng om de har mardrömmar el. liknande.
Men antagligen får man kanske ha andra regler om man har så många barn?! Mitt val hade istället varit att ha det antal barn jag mäktar med så att jag inte behöver avvisa dem från vårt sovrum.

Fast de fick först tvillingar och sen sexlingar så det är ju svårt att kontrollera just hur många barn man får. Om man får sex på en gång alltså :p

Jo, det är ju inte direkt vanligt.:D
Jag fick själv tvillingar förra gången och var på ultraljud idag för vår trea så jag får väl vara glad att det inte syntes 6 st på skärmen!;)

Fast de fick först tvillingar och sen sexlingar så det är ju svårt att kontrollera just hur många barn man får. Om man får sex på en gång alltså :p

Inte för att det har med tråden att göra, men nu blev jag så nyfiken... :angel:Fick de sexlingar "spontant" sas? (eller var det provrör eller dyl med i bilden?)

De fick fertilitetsbehandling med både tvillingarna och sexlingarna. Google is your friend. ;)

OT

Har hört att programmet bara heter Kate plus eight nu för tiden...

Vi har fyra barn och de är alltid välkommna till vår säng, personligen skulle jag aldrig drömma om att avvisa dom från vårt sov rum.

sen visar de vilket rum föräldrarna skall ha. och berättar klart och tydligt att detta är sista gången ni ser detta rum, hit får ni inte gå sen, och hittar vi er här kommer vi att straffa er hårt, ungefär.

Jag vill inte heller ha mina barn lekandes i sovrummet. Där får man inte vara och leka. Men drömmer man något är det självklart man får komma dit.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 130
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 340
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar