squarepants
Trådstartare
Det händer något konstigt varje gång jag går ut med hö till hästarna på lunchen.
Häst 1 - ardenner, ranghög sto 5 år
Häst 2 - travare (min häst) mitten i rangen. (kör undan häst 3 men viker sig för häst 1) sto 7 år
Häst 3 - travare, lägst i rang. sto 10 år
Händelseförloppet:
Jag kommer ut i hagen med påsarna, Häst 2 och 3 kommer genast fram och försöker äta ur påsarna, häst 1 håller sig på avstånd.
Jag sjasar bort dem ifrån mig, lägger ut höet i högar i tur och ordning.
Går jag sedan emot Häst 1 när den står vid en hög, går hon genast iväg och jagar bort någon av de andra.
Går jag däremot fram till någon av Häst 2 eller Häst 3, står de kvar.
Jag kan stå och "skydda" häst 2 och häst 3 ifrån häst 1, står jag vid dem kommer häst 1 aldrig fram, så fort jag går iväg bort ifrån dem så jagar häst 1 bort dem.
Ser inte Häst 2 och 3 mig som ranghög? är det bara häst 1 som gör det?
vad är det egentligen som händer?
Ska hästarna gå iväg ifrån höet om de ser mig som ledare?
Häst 1 - ardenner, ranghög sto 5 år
Häst 2 - travare (min häst) mitten i rangen. (kör undan häst 3 men viker sig för häst 1) sto 7 år
Häst 3 - travare, lägst i rang. sto 10 år
Händelseförloppet:
Jag kommer ut i hagen med påsarna, Häst 2 och 3 kommer genast fram och försöker äta ur påsarna, häst 1 håller sig på avstånd.
Jag sjasar bort dem ifrån mig, lägger ut höet i högar i tur och ordning.
Går jag sedan emot Häst 1 när den står vid en hög, går hon genast iväg och jagar bort någon av de andra.
Går jag däremot fram till någon av Häst 2 eller Häst 3, står de kvar.
Jag kan stå och "skydda" häst 2 och häst 3 ifrån häst 1, står jag vid dem kommer häst 1 aldrig fram, så fort jag går iväg bort ifrån dem så jagar häst 1 bort dem.
Ser inte Häst 2 och 3 mig som ranghög? är det bara häst 1 som gör det?
vad är det egentligen som händer?
Ska hästarna gå iväg ifrån höet om de ser mig som ledare?