Konstigt skav...

Tiilda87

Trådstartare
Min häst har fått någon form av vad jag tror är skav, det ser ut som så, några centimeter bakom där sadeln slutar. Det är som 2 st kala runda fläckar lika stora som en femtioöring. På vardera sida om ryggraden...
Dom ligger liksom bakom sadeln så det kan inte vara den som skaver...

Någon som vart med om nåt liknande eller vet vad det kan vara?

Tack!!

Sv: Konstigt skav...

Täcket är det inte, tror inte riktigt att de kan va kanten på schbraket heller de är liksom strax bakom den med....
Kan inte komma på något som ligger just där skaven sitter... det är jätte skumt...

Om du rider med ländtäcke så kan det vara det. Det blir lätt så om det blir en glipa mellan schabrak/ländtäcke.

Det där är väl rätt vanligt. Oftast orsakat av sadel eller schabrak (Även om det inte ser ut så när hästen står still), eller så är det orsakat av täcke.
Oavsett så bör du byta utrustning och undvika att klippa hästen där i fortsättningen om du gjort det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
845
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 926
Senast: Rugge
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 498
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 767
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka