konstigaste blandningen....

B

Benso

Vilken är den konstigaste korsningen ni stött på??

kom å tänka på det eftersom jag idag träffade (som ägaren sa "en liten olyckshändelse) en korsning dalmatiner/pyrenéer (stavas??) :D

Den va jätte söt å stoor... Finns ju en massa konstiga korsningar... som inte altid är så bra direkt, så man får ju hoppas att det var dalmatinern som var hane... annars blir den stort att klämma ut :crazy:

Sv: konstigaste blandningen....

Min blandistjej är ganska udda; Flat, Schäfer, Collie och Grand Danois! Fågelhund, vallare, vallare och GD som i grunden är vinthund! Kul, kul... Hon är fem månader och redan stor som ett hus, who knows vad det blir av henne! :D

hah ja den låter ju onekligen som en svårslagen blandning ;)

Det har jag också sett en, såg ut som en svart tax med labbehuvud och labbesvans....

Borzoi + BC. Den var typ stor som en Borzoin. Svart med vita tecken som en BC. De har ju lite lika huvud och öron, så den såg liksom ut så där mitt emellan :)

Vi har en som är schäfer, golden, worsth och (setter tror jag annars är det kanske labbe)

Peggy, hon är det absolut roligaste (fulaste??) jag sett. Korsning mellan strävhårig Vorsteh och boxer och JA, hon såg ut som en sån....

två whippetliknande blandraser som tydligen hade rottweiler i sig (?)

Grannen tog över en schäfer/västgötaspets (stavning)

Såg ut precis som en schäfer,lite gråare & mindre och framför allt lääääängre med korta ben,tror aldrig mina ögon vande sig vid den ekvationen,snäll som få var han dock.

Schäfer/storpudel är nog den fulaste blandningen jag nånsin träffat.
Såg ut som en schäfer, fast smäckrare, å krullig.. å det var inte lite päls som den hunden hade :crazy:

Jag såg en liten, ful sak en gång. Jag tror det var pekines och Cavalier, såg ut som en cavalier som sprungit in i väggen, med jättesmå, fula öron... :rofl:
Tax-dalamtiner låter, hm, ja, hm... :(
Vissa människor borde straffas alltså..
Jag har oxå sett en schäfer/pudel, men jag tyckte den var fin! :)

Senast ändrad av en moderator:

Wildty skrev:
Tax-dalamtiner låter, hm, ja, hm... :(
Vissa människor borde straffas alltså..

Det kan ju ha varit en tjuvbetäckning.... Man ska inte dra förhastade slutsatser heller...

Jag har haft en BC/västgötaspets ,hon såg ut som en korthårig BC med korta västgöteben och JÄTTE paraboler till öron :D . En inte så vacer hund precis men hon var mkt intelligent och lättlärd.

En kompis hade även en Västgöte/collie han var ursöt som en långhårig västgöte ljusbrun med vita tassar och krage.

Båda dessa blandningar är ju mellan vallande raser om även med olik typ ,men båda var mkt bra mentalt.

Nej, visst!
Jag var lite otydlig... :o
Men JAG tycker (obs obs) att vissa blandisar hade mått bättre av att inte blivit till...
(hukar mig för stormen)

Hade en jycke på dagis för länge sedan som var schäfer/tax .
Han såg inte ut som någonting annat. Viltfärgad korv på korta stabbiga ben med jätteöron :D

Men det finns abortsprutor - och möjligheten att ta bort nyfödda valpar av blandningar som kan förväntas bli katastrofer mentalt eller exteriört mycket osunda. Man har ansvar som uppfödare, oavsett om det är planerade renrasiga valpar eller "ojdå-tiken-är-visst-dräktig"-valpar.

Har träffat en lågställd jack russell/border collie en gång. Såg ut som en väldigt stor och grov lågställd, slät jack russell med korta ben och tung kropp, stående öron. Den hunden var dessutom väldigt svår i temperamentet. Har också träffat en labrador/tax, tycks tragiskt nog vara en blandning som förekommer rätt ofta. Den hunden hade en alldeles för tung kropp till veka små ben. Drogs tydligen med mycket rygg och ledvärk av uppenbara skäl. Såg en annons för ett antal år sen på blandningar golden/jack russell. Annonserades ut som "käcka, gulliga barnhundar". Dessutom var tiken jack russell... :mad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 470
Senast: Calmiche
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 354
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 668
Senast: sandrafors
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar