Konstiga saker ickehundmänniskor sagt

Sv: Konstiga saker ickehundmänniskor sagt

KL Det är en klassiker att människor undrar om det är en tik och hennes valp när man har hundar i olika storlek. Ibland kan man förstå det, när de likanr varandra. Men som i vårt fall, med en isländsk fårhund och två dvärgpudlar?

:meh:

Jag har tydligen en tik som jag passar åt en kompis. För jag har rosa bajspåsar.
:rofl:
Men det är en hanhund och han skiter fullständigt i om påsarna är rosa eller svarta hahaha

*kl*

Jag får mest "WOW, vilken stor hund?!" alt "Är han inte lite liten?" Underligt vad höjden kan diffa enligt människor :D

Hunden är en helt normalstor dobermann.

Hahaha, nej verkligen inte! Och hon vet hur hon ska använda dem.... :p

bild_1_532635772a6b220b454605e0.jpg

bild_53263575ddf2b36a05aeafeb.jpg

Innan jag tog över henne blev jag förvarnad om ögonen och dess effekt på människor... :D:angel:

Kl
Våra st Bernards vi hade när jag växte upp åt tydligen småhundar till frukost.
Folk gick långa omvägar runt vårt hus. Vi fick bygga staket som var för hästar nästan.
(Tackade ju min häst för, jag kunde släppa honom på baksidan när jag red hem)
De stackarna som var de snällaste som gick på tassar.
Lodjur blev de tagna för också (tassavtrycken) tills nån såg deras tassavtryck i snön och kom på att det nog var våra hundar som var "lodjur"

"Det där är en sån där blodhund va?"
"Eh, nej..."
"Jo, det är det ju. Vet du att de kan SPÅRA människor hur långt som helst?!"
"Ja, fast alltså, det här är ingen blodhund men spåra kan den ändå..."
"Jo men det är en blodhund. De kan bita ihjäl en!"
"Mhm..."
Jag gav upp där. Hunden jag hade i snöret skulle alltså ha varit en sån här fast den såg mer ut så här och alltså ett antal cm och många kg mindre än en blodhund. Och fel färg. Och alldeles för lite löshud. Och för små öron. Och så vidare...

En annan bra:
"Men ÅH vilken söt valp! Vad blir den när den blir stor, den måste bli STOR va?!"
Den frågan fick vovve allt mellan 2 och 7 års ålder. Han var alltså ganska vuxen redan...

Jag tog med Miss Mandy in i vantrummet pa bilverkstaden for ett par ar sedan. Vi satt i godan ro och vantade pa att bilen skulle bli klar, hon lag pa golvet nar jag satt pa stolen, men gick med och hamtade kaffe samt ett toa besok och sa var vi tillbaka till stolen och ligga pa golvet.

Nagon kommenterade hur valuppfostrad hon var nar en gammal man fragade om det var, "en san daringa labrador" varpa jag glatt svarade att det inte alls var en labrador utan en Rottweiler.
"Naha", svarade han tvarsakert, "Sadana daringa Rockwilders ar ju farliga sa en sa'n kan det da inte vara".
Nar jag insisterade att det var en Rottweiler fortsatte han, "En sa'n daringa Rockwilder skulle jag aldrig slappa over troskeln och jag vet att det ar en Labrador, for nar sonen var tonaring kom han hem med en som sag ut precis som den dar. Sonen sa att det var en Labrador och den var jatte snall."
Jag log hult och sa inget mer.:p

Jag tyckte det var jättekul när jag var ute med min lilla västgötatik och fick höra en pojke säga till sin mamma:
"Titta mamma en sån liten schäfer!"

Här är schäfern:
424187_357390080959228_2051446819_n.jpg

Hon är en Dandie Dinmont (om man bildgooglar rasen kommer bara avelshundar upp, och dom klipps helt gräsligt fult, det är väldigt söta hundar eg)! Ska bara finnas runt 300 st i Sverige, så helt vanliga är dom inte, vilket jag tycker är konstigt för trevligare och lättare hund har jag aldrig mött! Så himla godhjärtad! :love:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 397
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 648
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Hundträning Jag har fått en omplacering på 1.5 år. Han lyssnar inte jätteduktigt när jag ropar på honom och idag drog han iväg. Han vet ju vad jag...
Svar
10
· Visningar
6 511
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka