R
Raderad medlem 6459
Sv: Konstiga saker folk sagt till er just för att man är tjej/kille
Nämen alla utanför Stockholm är bönder, det fattar du väl?!
Nämen alla utanför Stockholm är bönder, det fattar du väl?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha det sa jag väl inte."50000 bönder"? Ja du verkar ju himla sympatisk. Intressant att 50000 människor (*x antal år) är precis likadana.
Fast jag känner ju massa stockholmare och har rest med massa olika. Ingen har nånsin sagt så. Och givetvis har jag stött på andra nollåtttor när jag rest i Sverige. Vi är ju intr isolerade och hjärndöda bara för att vi bor här.
Har som sagt aldrig hört talas om fenomenet och jag lider med dig som går omkring och stör dig på nåt så litet. Måste va jättejobbigt för dig!
Haha det sa jag väl inte.
Min poäng var att "stockholmare" inte är en direkt enhetlig grupp
Tredje generationen född i Stockholm är en äkta stockholmare är definitionen jag fått lära mig.Jag skulle vilja säga att stockholmare är en grupp människor som själva känner att de "tillhör" Stockholm, precis som svenskar är de som känner att de "tillhör" Sverige. Jag tror inte att hela din släkt är från Stockholm, och om du kollar lite längre bakåt kanske hela släkten är inflyttad. Hur definierar du stockholmare? Om man är född någon annanstans, men inflyttad när man var 1 vecka gammal, är man inte stockholmare då?
Äh alla som bor i Sthlm är väl stockholmare, fritt fram att kalla sig det.Jag skulle vilja säga att stockholmare är en grupp människor som själva känner att de "tillhör" Stockholm, precis som svenskar är de som känner att de "tillhör" Sverige. Jag tror inte att hela din släkt är från Stockholm, och om du kollar lite längre bakåt kanske hela släkten är inflyttad. Hur definierar du stockholmare? Om man är född någon annanstans, men inflyttad när man var 1 vecka gammal, är man inte stockholmare då?