konstiga knölar, myggbett

lovehorses

Trådstartare
Mitt varmblod Har konstiga "myggbett" på högersida av ryggen, just där sadeln e.
Hon fick det tidigare, men då var det på ett annat ställe, trodde då att det kunde vara proteinknölar, hon var i ett annat stall då,å fick hösilage. nu har hon bara fått hö.

Hon ömmar inte på dem eller något.

Ni kanske inte vet såhär vad det är men den kanske finns någon som haft liknande.
Hoppas:smirk:

Sv: konstiga knölar, myggbett

Min häst får sådana knölar, han verkar inte tåla sammansatta foder (ex pellets) eller tillskott i pulverform. Så länge vi har hållt oss till flytande vitaminer (ex Chevinal plus) och ren havre/korn så slippe rhan utslag.
Enligt vet så fastnar sådant "grus" i tarmen, vet inte hur väl belagt det är med tanke på alla pulver och mineraler som finns. Men hos oss verkar det funka att hålla sig ifrån det iallafall!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: Fiorano
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 999
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 318
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Släpande bakben