M
millansnillan
Min marsvinshane på 4-5 år (han är själv och har alltid vart det. Han måste tyvärr vara själv för att han är elak mot andra marsvin dvs han anfaller dem så fort han ser dem) började ikväll (runt sextiden) göra konstiga ljud. Han låter som en fågel (tjitjitjitjitjitjitjitjitjitjitjitjitji). Han håller på med ljuden oavbrutet och de är riktigt höga. Medans han gör ljuden sitter han i sitt hus med huvudet lite utanför och håller koll. Han sitter helt stilla.
När jag kommer till honom och börjar prata slutar han genast med ljuden och äter lite på gurkan jag gett honom. När jag går därifrån är han lugn i runt 10 minuter innan han börjar igen. Medans jag sitter där eller när jag tog upp honom så gör han inte något ljud.
Fysiskt är det inget fel på honom, han var lite varm om magen men det är väll normalt? Han verkar också lite slö men ändå stirrig (ni vet han ligger lugnt när man har honom uppe och halvsover. När man släpper ner honom i buren eller sitter brevid honom gör ahn ryckiga rörelser men är fortfarande inte rädd).
Varför gör han de ljuden?
Hur gör man något åt problemen/Hur får man honom att sluta?
När jag kommer till honom och börjar prata slutar han genast med ljuden och äter lite på gurkan jag gett honom. När jag går därifrån är han lugn i runt 10 minuter innan han börjar igen. Medans jag sitter där eller när jag tog upp honom så gör han inte något ljud.
Fysiskt är det inget fel på honom, han var lite varm om magen men det är väll normalt? Han verkar också lite slö men ändå stirrig (ni vet han ligger lugnt när man har honom uppe och halvsover. När man släpper ner honom i buren eller sitter brevid honom gör ahn ryckiga rörelser men är fortfarande inte rädd).
Varför gör han de ljuden?
Hur gör man något åt problemen/Hur får man honom att sluta?