En (för mig) riktig, nästan kär, gammal klassiker i form av återkommande stressdröm: det är julafton, alla är samlade och paketen ligger under granen och jag bara "FAN jag har ju helt glömt bort att köpa julklappar åh nej så dumt detta känns" alternativt "jag har glömt att köpa till den och den och den". I den senaste upplagan inträffade detta dessutom i hela två omgångar/sekvenser, först med föräldrarna, sedan med syster och familj.
Den första kommer jag inte ihåg hur eller om jag lyckades lösa, i den andra funderade jag på om Ica hade öppet och jag kunde skylla på att jag måste hem och ordna något i stallet, och eventuellt skriva ihop några egentillverkade "presentkort" som jag "hade haft med från början" om jag inte kom över några riktiga dvs.
Givetvis lyckades jag även villa bort mig på vägen hem eller tillbaka och irrade runt i en stad som jag av någon anledning inte alls hade koll på. Det var en blå Agriaskylt som satt högt upp på en byggnad och som jag förgäves försökte navigera efter. Agria är ju inte ens mitt försäkringsbolag, vilken fräckhet att de tar upp reklamplats i mina drömmar.