Jag får skriva ihop ett manus och skicka över.Det låter typ som en Guillermo del Toro film!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag får skriva ihop ett manus och skicka över.Det låter typ som en Guillermo del Toro film!
Doktorn ordinerar utökat hästpussande.Jobbrelaterad stressdröm av tämligen klassiskt slag.
Jag har haft det några gånger. En gång var jag medveten om det och tänkte typ ”ok, jag har sömnparalys, skit i det för nu ska jag sova”.Någon som lider av sömnparalyser? Både jag, min mamma och min syster har i perioder. Mamma har värst. Flera gånger i veckan har hon riktiga skräckfilmsmardrömmar där hon är fast mellan dröm och verklighet. Jag brukar få paralyser när jag sovit dåligt en period, och oftast kommer de om jag går och lägger mig på dagen då. Syrran trodde ett tag att hon på riktigt hade spöken hemma. Hon hörde folk prata, någon viskade i hennes öra osv Men vi kom fram till att hon också har sömnparalyser. Sjukt obehagligt fenomen.
Det kallades ”att bli riden av maran”Usch. Har läst att det är de vanligaste sömnparalyserna, att man hör ett skrikande ljud och att det känns som att någon sitter på en. Kallades någonting förr som jag inte minns nu.
Så hette det ja!Det kallades ”att bli riden av maran”
Nelly kanske också är ute och cyklar när ingen serDoktorn ordinerar utökat hästpussande.
Själv drömde jag förra natten (klart inspirerad av @MiniLi 's häst) att mina skinkor var olika musklade. Den logiska slutsatsen jag kom fram till var att det berodde på att jag alltid cyklade på höger sida av vägen. Så, ni som möter mig cyklandes på fel sida framöver; NU VET NI. There's a backstory.
Jag är ofta någon annan när jag drömmer, fast fortfarande "mig själv". Men är ganska ofta man i drömmarna till exempel (är i vakna livet en rätt typisk cis-kvinna helt utan någon penisavund). Jag kan se ut på olika sätt eller ha olika sorters liv men är helt trygg i att jag är jag på nåt vis.
Trodde att alla hade det så fram till rätt nyligen, men tydligen uppfattar de flesta sig som samma person när de drömmer och är vakna?
Det jobbiga med sådana drömmar är ju att vakna och inse att det inte hände på riktigt. Jag var sur i en vecka när jag vaknade och upptäckte att jag inte alls fått den där kudden jag önskade mig i födelsedagspresentJag drömde en rätt så trevlig jobbdröm. Det har ju varit väldigt stressigt på jobb och jag är på så många olika ställen samtidigt (hjälper till projekt, mitt egna jobb, ute i spårmiljö med tågen) och det var många nya på kontoret. Men då hade min före detta bästa kollega och numera nära vän, satt upp en krok och därpå hängde sprillans nya gröna och rosa hörselkåpor med bluetooth. Så länge som jag önskat mej det! Helt perfekta att stänga ute kontorets sorl och oljud
Igenkänning på det.. Jag var väldigt liten när jag hade en dröm att jag kunde flyga med vingar man kunde ta på sig. Och när jag vaknade dagen efter visste jag precis vilket skåp i köket mina vingar låg i och blev tvärförbannad och besviken när inte mina föräldrar hittade demDet jobbiga med sådana drömmar är ju att vakna och inse att det inte hände på riktigt. Jag var sur i en vecka när jag vaknade och upptäckte att jag inte alls fått den där kudden jag önskade mig i födelsedagspresent