En av de intressantaste trådarna här, tycker jag, då jag är facinerad av vad folk drömmer och hur olika det kan vara i frågan om hur folks drömmar gestaltar sig.
Då jag är stressad drömmer jag ofta om mitt jobb. Inte så att det egentligen händer något hemskt där, det är jag väl van vid vid det här laget, att jag kan förstöra ett helt parti på en minut genom att slå in fel inställningar i maskinen
(har väl hänt någon gång
)
I stället drömmer jag att något helt konstigt har förändrats, arbetsplatsen är inte sig lik, eller att jag är på mitt gamla jobb av diverse konstiga anledningar. Jag är vanemänniska så tycker inte speciellt mycket om förändringar...
I natt hade hela personalstyrkan bytts ut. Förutom då jag, eftersom jag haft semester då det hela skedde, samt högsta chefen. De nya anställda var ett gäng från någon helt annan arbetsplats som flyttats till oss allihopa. Tror att de hade jobbat på ett tryckeri tidigare.
Jag fick ju givetvis psykbryt av att träffa ett tjugotal nya människor samtidigt som jag mitt i allt måste kunna arbeta tilsammans med, och jag var den enda som kunde våra maskiner och rutiner... Vaknade helt svettig.
Ska man inte vara avslappnad och lugn när man har semester?