Konstiga domare

Sv: Konstiga domare

Han är en stor humörmänniska, vad jag har hört.

Sen finns den en regel som jag sällan gör undantag ifrån dvs ställ aldrig ut för en finsk domare.

Att domare dömmer olika är helt konstaterat. Min hund fick en tvåa i Borås för hon var för tjock (vet inte hur smala han ville att de skulle vara), men hon fick super kritik. sen i tvååker bara någon vecka senare kom jag med samma hund i samma skick så fick hon cert och BIM och på lördagen blev det cert, cacib, BIR och BIG. Sen går det ngn vecka och hon döms på en ras utställning med en slät 1a. Den domaren skrev en super kritik med, men tyckte hon hade för kort bröstben. Vet inte vad det har för betydelse, ngn som vet?

Usch skulle inte läst denna tråd:(, ska ju på min första utställning till helgen.

Johan Juslin från Finland.??
Han har då dömt några Husky`s i bådde finland och Sverige och då har han inte haft något problem med att ta på dem.

däremot finns det skräck domare som tar JÄTTE hårt på hundarna som tex.. James Hayward, Australien en av min vänninas hundar fick panik efter den domaren och slet sig loss i ringen (hon har ladrig gjort så för) det tog 3 månder för henne att bygga upp ett förtroende för en domare igen så nej tack till den typen av domare!
Det finns några skit högar till...men sen oxå Ove Gudmundsson som är min favo domare han dömer bra ,den största fördelen är så klart att hna gillar linjerna på mina hundar och så är han lätt att skoja med.

Ove weee love you :love:

Hm... vad har de med att man kommer i från Finland..då skulle min ena uppfödare vara värre än min svenska då?

jag tycker dock att dom Danska domarna är orättvisa och dömer för de mesta dem Danska hundarna till sin fördel. till BIR & BIM.
Men jag ställer för dom med oh sen i övrig tycker jag att finska domare är över trevliga vi ska ha en nu snart på Öland!
Däremot Hollländare...dom är på priken över tänderna ett minsta tanfel och du åker ut med en 3:a eller en nolla!

Hm... vad har de med att man kommer i från Finland..då skulle min ena uppfödare vara värre än min svenska då?

jag tycker dock att dom Danska domarna är orättvisa och dömer för de mesta dem Danska hundarna till sin fördel. till BIR & BIM.
Men jag ställer för dom med oh sen i övrig tycker jag att finska domare är över trevliga vi ska ha en nu snart på Öland!
Däremot Hollländare...dom är på priken över tänderna ett minsta tanfel och du åker ut med en 3:a eller en nolla!

Det var inte så jag menade utan att de flesta finska domare jag har ställt ut för så har dömt konstigt, men det beror också på vilken ras man har, hoppas att ingen tog illa upp:o

Holländare och tyskar har jag märkt att är tokiga på tänderna, ställde ut min för en tysk, han saknade två framtänder pga av att ha slagit ut dom i slagsmål men jag hade papper på att de hade varit där, men domaren tittade bara hastigt på tänderna så jag tänkte att det behöver jag inte påpeka då när det syntes också att det hade funnits tänder där, men han påkedae att de saknades sen i kritiken. dock gjorde inget eftersom vi fick certet som vi villa ha. Håller med om att de flesta danskar dömer danska hundar till fördel.

Nej då, de flesta domare är väldigt bra även om de kan vara lite underliga :D Vad är det för domare du ska ställa för ? =)

Att det beror helt på vilket humör han är för dagen i bedömningen, sedan är han känd också olika konstigheter har jag hört.

Jane Howarth heter hon. Vet inget om henne. Hennes man kommer också med och dömer hanar

Aaahhh nu gick det upp ett liljeholmens :D Usch nu vill jag inte alls åka ner dit och ställa :crazy:

Äh tänk på att man blir en erfarenhet rikare, du kanske kommer tycka att han är bäst sen.

De flesta har nog olika åsikter om olika domare.
Går fortfarande och grubblar över hur Juslin kunde bedömma min hund utan att så mycket som peta på henne..Och att han sedan skrev att hon var "mycket osäker mentalt" är det värsta skitsnacket jag hört. Men men, det var ju hans åsikt den dagen.

Det är synd hur olika domare dömer. Var iväg i helgen och på lördagen fick vi en 2a domaren talar om för mig att hon har väldigt fina vinklar bak men inte helt bra fram, i kritiken står endast att hon ej har så bra vinklar. Inte att det är fram vinklarna inte är helt bra.

På söndagen övervägde jag att inte vara med med tanke på hur det gått de senaste gångerna, men bestämmde att göra ett försök i alla fall. Tur var väl det för det slutade med 1a med HP!:banana:
Plus att domaren säger till mig att enda anledningen att hon inte får CK är att hon hade ngt ljusa ögon och att hon inte var färdig i kroppen!
Tycker det är bäst att sluta när vi är på topp så nu vilar vi från officiella till i vår så hon får växa till sig lite, så satsar vi på lilla sthlm:angel:

Ang bedömning mellan olika domare..Min bästa vän hade en tik som blev BIR föra helgen nu i helgen var hon i Norrköping/Nykping i går fick hon en slätt 2:a och idag en slätt 3:a... hm... där börjar man undra lite från att gå från BIR till en 3:a som är de sämsta du kan få..:mad:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 773
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 872
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 358
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden