Konstiga ärr

Arwyn

Trådstartare
Min kompis häst har lite märkiga ärr på bakbenen. De sitter precis i "gropen" vid knäet, om ni förstår. Dom är ca tre centimeter långa, och går rakt ner. Det är alltså exakt likadana på båda bakbenen. Dom är väldigt raka. Ingen vet vad det är, hennes förra ägare köpte henne som fyraåring, och dom vet inte vad som har hänt. Vi har tänkt tanken att dom kanske opererat för tuppspatt? Vart hamnar dom ärren? Vad kan dom ha opererat för, lösa benbitar? Vi har inte en susning!
 
Sv: Konstiga ärr

Arwyn skrev:
Jag vet inte. Har ganska begränsade kunskaper om patella.

Det låter i varje fall som så, med tanke på att ärren är lika stora och sitter på samma ställe.
 
Sv: Konstiga ärr

Man skär av en sena kmmer ej ihåg vilken men patellaupphakning o tuppspatt behandlas på samma sätt tror jag.
Men det är nog patellan om det är på bägge benen.
 
Sv: Konstiga ärr

Varför är det troligast patella? Tuppspatt har dom ju också på bägge benen? :confused:
 
Sv: Konstiga ärr

Det kan ju diskuteras, de flesta hästar jag har haft att göra med med tuppspatt har bara haft problem med ett bakknä men opererats på båda för att förekomma senare problem
 
Sv: Konstiga ärr

Okej, jag har bara träffat hästar med tupp på båda... Där ser man.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 085
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 047
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp