Konstig vinkel?

Mischmasch

Trådstartare
För inte ska det väl riktigt se ut så här? Ibland så faller som "armbågen" ut och det blir ett mellanrum mellan den och kroppen. Syns lite bättre här. Inget han lider av men det "ska" väl inte se ut så? Har hört att hans kull var lite "misslyckad" kanske är därför. Underbett och konstiga sjukdomar :crazy:

ojj...den kan ju falla ut lite. jag menar det gör det ju på oss mäniskor också. våra armar ska bara kunna gå framåt men dom går åt alla möjliga håll :smirk:

Oj...nej, så ska han inte se ut. Är han färdigvuxen?
Annars finns det risk för att benet kommer att krokna ännu mer efter hand, om Radius stannar i växten...(Eller var det Ulna) :crazy: . Har sett det på flera andra hundar,bla: efter inavel. Det går att op. till en viss del om han fortfarande växer. Förekommer även på katter.

Berätta mer om hunden!

Har du inte frågat vetrinären om detta? Tycker du annars borde göra det. Svårt för oss här att ge dig någon bra diagnos på en bild!

Kallas "lösa armbågar"

hur ser det ut närhan rör sig? Har han en lite krabbande gång, eller spårar han fint?

Jag tror inte att det är någon fara alls, många hundar har lösa armbågar, ofta beroende på djupet av bröstkorg, så länge det inte är en hårt arbetande hund så tror jag att det är lugnt.

mvh

Är ju inge hundexpert men jag tycker han rör sig normalt :) Dom faller inte ut så där när han går utan det är mer ibland när han står still.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 411
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 110
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka