Konstig svullnad i ben..

tessiem

Trådstartare
Min pålle har ett ben med en konstig svullnad. Bakbenet är svullen på ena sidan från kotan upp till hasen. Alltså bara på EN sida av benet.
Ett LITET sår är synligt. Ingen värme. Ingen temp. Inte halt.
Men ganska rejält svullen.

Förslag?
Har själv funderat på ormbett..någon som har erfarenhet av det?

Sv: Konstig svullnad i ben..

Är han block halt? Så kan det vara ett stick sår ring vet!

oj läste inte allt, men ja hade iallfall ring vet ändå. Bästatt ta dit dom en gång för mkt än en gång för lite;)

Låter som ormbett.

Har han feber? Hur är allmäntillståndet?

Är han frisk och kry i övrigt skulle jag lägga kylande omslag runt svullnaden och avvakta. Är det ormbett, men det inte blir värre så kommer det att försvinna av sig självt. men låt honom ta det lugnt i några dagar till svullnaden är nere.
Vid feber,aptitlöshet osv så skulle jag genast tillkalla veterinär

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 748
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 719
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka