Konstig morgon...

snurpe

Trådstartare
Snurpe har tre veckor kvar till beräknad förlossning. Vaknade i morse och gick upp och kissade och fann blod i toaletten :crazy: Inte mycket men ändock. Ringde förlossningen och de sa att jag skulle avvakta tre timmar och sedan höra av mig igen. Men hon var mycket lugnande och sa att "mycket konstigt är normalt så här i slutet". Jag frågade vart det kom ifrån och då sa hon att det "kanske är på väg att sätta igång och att vi snart ska föda barn" :eek: Jag har ju inte ens fått hem morgonrocken jag beställt och tänkte ta med mig :cool: Fast jag har inte känt tillstymmelse av värkar, så än är det nog coollugnt. Kanske bör ta och packa vår bb-väska idag (som vi tänkt nu i en veckas tid).

Någon som haft något liknande på slutet av graviditeten?

/snurpe
 
Sv: Konstig morgon...

Har ingen erfarenhet, har 9 veckor kvar innan bf. Men hoppas allt går bra i alla fall! Spännande om du ska bli mamma snart!
 
Sv: Konstig morgon...

Ja, nu börjar det ju dra ihop sig vilket som. Som max är det ju fem veckor kvar om man skulle behövas sättas igång.

/snurpe
 
Sv: Konstig morgon...

Åh, hoppas att det är bebisen som är på väg! :)

Själv har man 22 veckor kvar! :eek: :mad:

Vill ha nu!:D
 
Sv: Konstig morgon...

Det kan blöda lite när slemproppen lossnar. Det gjorde det för mig. Jag hade någon liten blödning mycket tidigare också, typ i vecka 25, men det var bara sköra slemhinnor eller något, trodde de.
 
Sv: Konstig morgon...

Nu är det väldigt lugnt, får se hur det hela fortlöper. Nu är bb-väskan packad iaf :D Var väl bara bebis som ville skynda på oss med det projektet :cool:

/snurpe
 
Sv: Konstig morgon...

Ja, det är nog ett märkligt fenomen. Känns det kul att vara en sådan ordmärkare när en höggravid är orolig för blödningar i graviditetens slutskede? Hade det varit din respons på en sådan frågeställning även i verkligheten? Inte ens jag som språkligt intresserad och svensklärare, är så fjantligt petig vad beträffar helt irrelevanta saker.

/snurpe
 
Sv: Konstig morgon...

Ja, det är jättekul.

Jag inbillar mig nämligen att det är fler än du som läser här.

Om du är svensklärare är det än mer förvånande att du skriver "cool-lugn".

Vad som är relevant är olika för olika personer.
 
Sv: Konstig morgon...

Någon som haft något liknande på slutet av graviditeten?

Så började min förlossning. Fast jag hade bara tre dagar kvar till bf, och värkarna satte igång en halvtimme efter jag upptäckt den första rosa lilla flytningen.

Problemet för mig var att jag inte kunde avgöra om det var slemproppen eller vattnet som börjat sippra. De kunde de inte på förlossningen heller, varken när jag ringde och försökte förklara, eller när vi kom in.

Efteråt kom vi fram till att det nog var vattnet. Tydligen kan det vara lite blodblandat ibland, därav den rosa färgen.
 
Sv: Konstig morgon...

Jag hade blodblandade flytningar några veckor innan förlossningen. Tror inte det är helt ovanligt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 773
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 318
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 227
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 306
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp