Konstig kortvarig hälta??

Gilette

Trådstartare
I måndags var min häst halt. Ganska mycket halt till och med. Hon markerade ordentligt i traven.
På tisdagen var hon helt plötsligt inte halt längre. Sprang med henne för en massa olika människor och hon markerade ingenting.
Kan hon ha blivit överansträngd (hopptränade hårt på söndagen)
eller kan hon ha slagit i ngt i hagen eller ngt?

Sv: Konstig kortvarig hälta??

Låter som en liten sträckning/vrickning. En överansträngning får hästen inte över en dag, utan det tar några veckor för en sådan att visa sig och en överansträningning brukar i första hand visa sig på böjt spår när man rider. Men inte alltid. Om hästen hoppade bra i söndags så tror jag inte det är en överansträningning. Har du känt någon värme eller sett någon svullnad?

Sv: Konstig kortvarig hälta??

okej! eller så kanske hon har slagit i.
Nej hon var varken varm eller svullen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka