Konstig kanin

Sv: Konstig kanin

Har du en kanin inne i hästens box skulle jag råda dig att ta bort honom. Många kaniner slutar sina dagar döda inne hos en häst. En kanin är litet djur och en häst alldeles för stort i förhållande till varandra...så det säger ju sig självt.

Jag känner många som haft sina kaniner hos hästana, och hästarna har tagit hand om kaninerna och absolut inte trampat på dem. Dessutom har de blivit lugnare (hästarna) av kaninsällskap..

Rebeccah skrev:
Jag känner många som haft sina kaniner hos hästana, och hästarna har tagit hand om kaninerna och absolut inte trampat på dem. Dessutom har de blivit lugnare (hästarna) av kaninsällskap..

Hästarna behöver inte trampa på kaninen med vilja, utan de kan lika gärna ske av misstag...

En kompis till mig hade en kanin i hennes häst box, det gick jätte bra och de var bra vänner och bodde säker ihop i 2 år. Efter 2 år, hittade hon kaninen död i boxen och den var ihjältrampad.
Så nej, Kaniner ska inte bo i samma box som hästar!

Hästar ska väl ha hästsällskap och inte ett pygmeedjur ?? Jo, jag vet också folk som klarat sina kaniner i massa år för att en dag hitta dom död. Som skrivits redan, hästar kan ju inte alltid se vart kaninen är. Misstag sker. Varför utsätta en kanin för detta ? Tycker folk det är roligt att chansa och se ?

vet tyvärr ganska många kaniner som blivit ihjältrampade :(
det har funkat jättebra länge och så, men av misstag har de sedan blivit trampade...

Jag skulle aldrig låta en liten kanin gå med en fler hundra kilo större häst! Visst hästen och kaninen kanske kommer jättebra överens. Men det är grymt att utsätta en kanin för risken att en dag trampas ihjäl.

Nej, hästar ska ha hästkompisar och kaniner ska umgås emd kaniner.

Kaniner mår nog bäst av att inte bo precis under magen på hästen, men det hindrar ju inte att man kan ha kaninburen alldeles utanför boxen :)

Nej kaninen bor inte med hästarna och det va inte det jag undrade över huruvida det va bra eller ej, frågan var ju varför hon gnager på hästarna?!?!?

om du ser till att kaninen inte kan gnaga på hästarna (vilket kan sluta otroligt illa) så behöver du ju inte veta varför kaninen gnager heller

:idea:

hon måste väl gnaga på annat än maten, kanintänder behöver slitas ner.. ge henne grenar att gnaga på istället

Jamen alltså, är det så svårt att bara låta bli att ge dumma svar om man inte vet??? Min kanin har en jättestor bur med en tunnel ut till en jättestor utehage, hon har sällskap av en kastrerad hane, hon har pinnar, tunnlar, bon, mat, vatten ja, allt en kanin kan önska sig. Hon är otroligt social och brukar vara med mig i stallet ibland - nej, inte med hästarna, men en dag va hon på gången när jag hade hästen där och då skuttade hon fram och började klättra på benen efter kastanjerna och letade i hovskägget efter sporrarna för att bita och jag tror hon åt på dom. Bry er inte så mycke om hur stor risken att hon blir sparkad är, det va ju inte precis så att jag lät henne hålla på! Och jag vill väl såklart inte heller att hon ska bli ihjältrampad!
Tacksam för seriösa svar :bump:

Då kanske du ska skriva inlägg som inte uppenbart är till för att misstolkas...Allt det du skriver NU, kunde du lika gjärna skrivit från början så hade du sluppit en mass frågor och annat som tydligen är så jobbigt.

Hundar brukar ju gilla rester från hovarna efter att hovslagaren varit i stallet. Jag vet inte varför, men det kan kanske ha något samband?

Mynta2 skrev:
Då kanske du ska skriva inlägg som inte uppenbart är till för att misstolkas...Allt det du skriver NU, kunde du lika gjärna skrivit från början så hade du sluppit en mass frågor och annat som tydligen är så jobbigt.

Håller nog med där :cool:

Liknande trådar

Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 871
Senast: Scata
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 332
Senast: Badger
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar