Konstig Hållning

Sv: Konstig Hållning

Tycker oxå att man ska försöka ta det som är bra från alla grenar. Det finns mycket bra inom både dressyr, wester, akademisk ridning etc. Huvudsaken är väl att man inte köper allt bara för att det "tillhör" en viss gren.

Jag älskar dressyr men det är svårt att hitta en dressyrtränare som inte vill att man ska samla ihop en häst med handen. Det är tyvärr mycket bända och dra inom dressyren särsklit bland dressyrfolket strax under elitnivå. Hästarna blir spända och man drar ännu mer för att hålla ihop dom. Inte nåt jag gillar, så jag tog kontakt med en westerntränare, och nu tränar jag för honom istället :) Jag tävlar fortfarande dressyr och det funkar jättebra!! Känner man att det sättet som tränaren lär ut inte passar en så ska man byta tränare!!! Och alldeles för många är så himla rädda för att träna för någon med en annan inriktning.

Man lär sig så himla mycket genom att vara lite "open minded"!!

Det viktigaste är väl ändå att man tränar IHOP med sin häst och att BÅDA tycker att det är roligt!!! :)

Nu börjar jag dock bli lite sugen på reining så vi får väl se hur det sluta ;) :) HiHi

Vilken debatt Dressyr vs western det blev.. ovanligt..;)

själv fick jag gåshud av båda ritterna!

Men vad jag tror TS menade med att hästen trycker ner rumpan, är slidestop!
Alla inbitna westernryttare tänker nog inte på att när man först ser en slidestop, ser det väldigt konstigt ut..?

kan det vara så?

Bra svar ;) Men jag begriper inte hur hästen kan sätta under sig så bra, men ändå så ser det ut som om de går på bogarna:crazy::laugh:

Men det är väl kanske för de är så lågställda, vad vet jag?

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 758
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 319
Senast: Happimess
·
Träning Hej har lite undringar om någon har tips på hur jag ska få min häst att galoppera lättare. Hon går super fint i höger varv och svänger...
Svar
8
· Visningar
950
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka