Sv: Konstig Hållning
...f*n, där finns några jag inte sett...
Eeeeh? Vilka?
...f*n, där finns några jag inte sett...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eeeeh? Vilka?
Tänkte att det väl gått en himla massa repriser för även den unga generationen:ide
Är du säker på det? alla säger att han är så ung......
exactly!
förstår inte heller detta skitsnack om dressyr/hoppning/whatever...
Det finns en del i dressyren som vi westernryttare kan ta efter och tvärtom. Alltid finns det ngt att lära..
Jooh, men kolla på klippen
___
och jämnför här- :
http://www.youtube.com/watch?v=zKQgTiqhPbw
där är det inga nertryckta rumpor..
..han ÄR så ung, den lille snyggingen!
tror att jag tillhör sista klassen ungar som såg Beppe faktiskt...
(Erik, ung eller ej.. Du kommer Aaaaalltid vara Favoriten! )
Vi kanske får dra en snabb repsis för Erik(eller kanske snyggerik?)
Snyggerik, Helt klart! Han är ju vår hunk och flickors våta dröm..
(nomnom, lammkött.. *skriver komihåglapp* Var Nykter när du möter Erik nästa gång, gubbsjukakärringskrälle!)
och inte nog med det.. han är både rolig och smart - och Duktig! Svärmorsdrömmen tror jag..
Får huvudvärk bara av att se dressyr ibland..piruetter..1 m volt på bakärran skulle man kalla den.. hästen har 1,5 meters luftrum mellan itrampet till framdelen från bakbenen. Som min man säger - alldrig att jag sätter mig på läktarn på en dressyr tävling..en fjollsportNu har Vi kikat.. och i ärlighetens namn är det bara under de sista ca 20 sec som hästen verkar hitta bakkärran och balansen. Det är MÅNGA tempotappningar, rytmförskjutningar, tappade bogar och misslyckade gångartsbyten/nedsaktningar. Halten är sned, en av galoppiruetterna är Ingen piruett utan en väldigt liten galoppvolt.
Ryttaren arbetar På tok för mycket med händerna för att rida på kandar, upplever Absolut inte att hästen är tillräckligt samlad för den höga formen utan verkar titt som tätt tappa bakkärran.. den har Ingen framåtbjudning att tala om i majoritet (förutom ökningarna) och jag skulle Absolut vilja se MER steg bak.. En Outstandig häst, Absolut! Riktigtriktigt Fin... MEN... hon är inte stark nog för att Verkligen bibehålla samling, balans och bärighet i en så pass hög form... Och jag skulle Gladeligen se Betydligt Mindre svanspiskande.
om nackknyck kallas samling så vill inte jag vara med mer. (Läs f.ö. min blogg gällande "Nu säger jag upp mig" där jag en gång för alla avsade mig dressyrandet.)
Jag och Lewlan har en tendens att studera dressyrfilmer, ibland svär vi låååånga ramsor över saker och ting.. och ibland berömmer vi - men, hemskt men sant, oftast blir det svordommar.
..och till och från får man lust att tävla dressyr...
Tycker det är Väldigt synd att det är så mkt som tappats i dressyrarnas kvalité faktiskt.
f.. snacka om att jobba rejält bakom lodplan, misstänker att dessa bilder är filmade på framridningsbanan..mjuk hand vart finns den
Sant. Ekipaget med Shawn Flarida är något jag hellre ser, än en stroppig dressyrryttare ( Sorry..). Jag irriterar mig mer över hur hårt dressyrryttaren håller tyglarna..
apapap..ingen god ryttare stoppar sin häst med bettet o får gapande mun på hästen,, det gjör bara den dåliga ryttarenvisst blir man... alldeles Överlycklig?
...någon mer än jag som börjar bli en Aning trött på "westernryttarna och deras skarpa bett! Givetvis stoppar dom hårt med dom där tortyrredskapen i munnen!"
apapap..ingen god ryttare stoppar sin häst med bettet o får gapande mun på hästen,, det gjör bara den dåliga ryttaren
inget som ska prioriteras,,inte ens av domarna.