Sv: Konstig Hållning
ryttaren på skimmeln vad faktiskt väldigt hård i handen - därmed inte sagt att alla dressyr-ryttare är det eller att alla på den nivån är det... men rider man i världscupen bör man vara så duktig att hjälperna inte syns. faktiskt.
Jag blir så fruktansvärt irriterad på sånna här komentarer!
Här sitter man själv och facsineras över hur lika olika ridstilar faktiskt kan vara, medans vissa tydligen föredrar att se olikheterna och klanka ner på dom andra. Jag tycker båda hästarna ser väldigt tillfreds och mjuka ut.
Det är ju som att klanka ner på att westernryttarna rider med jätte skarpa bett utan kontakt och sedan rycker när dom ska stanna.. nu vet jag att detta är ett helt felaktigt och absurt påstående, jag vill bara visa på att man kan hitta saker (ofta felaktiga) att klanka ner på inom alla grenar.
Själv har jag en enorm respekt för (mer eller mindre) alla ryttare vi har på elitnivå, ovasett ridstil...
ryttaren på skimmeln vad faktiskt väldigt hård i handen - därmed inte sagt att alla dressyr-ryttare är det eller att alla på den nivån är det... men rider man i världscupen bör man vara så duktig att hjälperna inte syns. faktiskt.