Konstig fråga..

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Lidl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 743
L

Lidl

Jag träffade på en dam för ett tag sedan som sa att jag inte skulle klappa min hund på magen för då kunde jag framkalla skendräktighet! Enligt henne så stimulerade jag vissa körtlar? Min hund har dom två gånger hon har löpt alltid blivit skendräktig efter och det bästa hon vet är när man kliar henne på magen. Jag sa till damen att detta får jag nog forska vidare i innan jag tror på det, jag tänker ju inte sluta klia min hund på magen men jag blev lite nyfiken, är det någon som har hört talas om detta?? Jag är väldigt skeptisk.

Sv: Konstig fråga..

ALDRIG hört!
Jag kliar våran schäfertik på magen och hon har aldrig visat tecken på skendräktighet...

Men jag vill också veta mer!

Sv: Konstig fråga..

Det har jag hört, eller nästan.

En tik som redan är skendräktigt vill ofta bli kliad på magen (min ligger på rygg konstant då) och jag har hört att det stimulerar körtlar (valptasstryck eller nåt) så att skendräktigheten kan dra ut.

Men att maggnugg skulle få igång en skendräktighet, det ställer jag mig tveksam till.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
671
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 319
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 464
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 287
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka