Konstig feber

turbofling

Trådstartare
Emilia (2år) har istort sätt aldrig varit sjuk så vi är lite ovana vid sjukdomar.
Men nu har hon fått någon konstig feber.

Förra veckan på tisdagen var hon lite ledsen och trött när vi lämnade henne på dagis (hon brukar alltid springa rakt in). Men efter en stund var hon pigg och glad igen. Som vanlig under dagen och vi läggningen. När vi skulle gå och lägga oss så vaknade hon och var varm. Tog tempen som visade nästan 40 grader. Jag åkte sen bort på onsdag morgon och då sov hon men kändes inte varm. Sambon stannade hemma med henne och här behövs läkarintyg från första dagen när man är hemma för sjukdom så Emilia och sambon var hos barnläkaren. Ingen feber då och öron, hals och blodprov såg bra ut. Feberfri men lite hängig under dagen. Feber igen på kvällen/natten. Feberfri på torsdag morgon. När jag tänker efter har hon varit lite trött på eftermiddagarna den här veckan men det har varit varmt så jag har mer tänkt att det varit värmen och att hon är trött efter dagis.

Nu i fredags var hon som vanlig på dagen men väldigt trött på kvällen, men ingen feber. Under kvällen vaknade hon och hade då straxt över 39 i temp. Igår var hon feberfri på dagen men feber igen på kvällen/natten. Idag har hon inte haft feber men nu var jag precis uppe hos henne och då var hon varm igen, straxt över 39 i temp.

Under dagarna nu i helgen har hon varit lite tröttare än vanligt och ganska lättretlig och "sur". Bråkat mycket med lillasyster och ätit lite dåligt men som sagt, ingen feber.

Vad är nu detta. Hänger febern nu ihop med den från förra veckan eller är det något nytt nu? Varför får hon feber på kvällen/natten men är feberfri på dagen? Någon som varit med om något liknande?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 647
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 097
Senast: Jahaja
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 236
Senast: Blyger
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp