Konstarera dräktighet

Ela

Trådstartare
Från vilket dygn kan man konstatera dräktighet med blodprov??
Hur tillförlitligt är det?
Hur är det kostnadsmässigt?

Har alltid UL mina ston men eftersom det är stängt på många seminstationer runt om nu så funderar jag på detta alternativ.

När kan vet känna om stoet är dräktigt? (Har för mig att det är runt dygn 90 men inte alls säker.)

Sv: Konstarera dräktighet

Varför tar du inte ut en veterinär då? Det måste väl finnas omkrig dej?

Skriver för att komma ihåg tråden, du ställer precis de frågorna jag vill ha svar på :P

Men först nu såg jag att tråden var ju ganska gammal :P

Jaja, hoppas nån svarar ändå :)

Det går att ta blodprov från och med dygn 50.

Jag betalade 500 till vetten och 400kr till SVA.
Tog 5 dagar att få svar.

Det är säkert på sätt och vis, är stoet dräktig så visar det positivt och är hon tom visar det negativt.
Däremot om stoet nyligen kastat kan det visa positivt ändå eftersom då finns fortfarande det ämnet men mäter kvar i blodet i större mängd.

I mitt fall spelade det kvitta eftersom jag mest ville veta om hon var dräktig eller ej. Jag har inga mer avgifter att betala på henne så då tyckte jag det kvittade.

Liknande trådar

Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
978
Senast: Zpunk
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 789
Senast: _Taggis_
·
Avel Är det några här som brukar ta blodprov på sina förhoppningsvis dräktiga ston efter 90 dygnskollen? Om ni gör det, vilket dygn brukar ni...
Svar
3
· Visningar
772
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V