Konstant trött och seg?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Har en längre tid varit otroligt trött och energi-lös. Så trött att jag somnar mitt på dagen om jag lägger mig i soffan/sängen. Känner aldrig att jag har riktigt energi till att göra nått:(
Vad kan detta bero på? Vart har all den energi jag en gång hade tagit vägen?:(

Normalt är jag en väldigt aktiv person, blir väldigt rastlös och mår psykiskt dåligt om jag inte gör nått, har därför försökt hålla igång men det har inte blivit så mkt som jag egentligen behöver för jag har inte orken till det. Det leder till att jag mår dåligt och blir sittandes i soffan hela dagen och mår ännu sämre:(
Försöker äta ordentligt men det blir nog lite för mkt godis/chips och läsk. Känns lite som att det är godiset som får mig att orka/ få energi till att tex mocka.
Tröttheten har jag egentligen inte så ont av, det som är mest jobbigt är att jag inte har energi till nånting.:(

Fick för lite mer än 2 års sen körtelfeber. Var riktigt dålig med 42 graders feber när jag kom till akuten. Efter det känns det som om att jag inte riktigt fått tillbaka all energi.

Vad kan jag göra för att bli av med tröttheten och få mer energi?
Nått tillskott av nått slag? Är inte förtjust i att gå till farbror doktorn.
Vad tror ni?:)
 
Sv: Konstant trött och seg?

Gå till läkaren och kolla, det kan vara allt möjligt.
Jag hade b12 brist som gav mig större sömnbehov än min 1-åring
 
Sv: Konstant trött och seg?

Börja i rätt ände, dvs. inte med att ta massa tillskott för att fixa problemet.
God kost, träning, sömn och ev. provtagning hos läkare om det inte blir bättre efter ett tag!
Om du intar mycket socker och snabba kolhydrater är det lätt att hamna i en ond cirkel vad gäller tröttheten.
 
Sv: Konstant trött och seg?

Försök skippa detta med chips,läsk osv.Ät det bara en gång i veckan.
Sen försöker du träna och äta bra.Om inte det hjälper så tycker jag att du kan uppsöka läkare.
Jag var väldigt trött ett tag och började då med aco kvinna vitamintabletter och att träna.Det hjälpte iaf mig.Ifall du vill ha ett annat förslag.:)
 
Sv: Konstant trött och seg?

Jag skulle gå till doktorn och be dem kolla upp sköldkörteln. Man kan bli trött om den är i olag.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: astronaut
·
Relationer Tänkte från början göra ett anonymt nick men orkar faktiskt inte. Ni som känner mig irl kan ju hålla låg profil. Igår släppte min sambo...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 318
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 043
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 450
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp