Precis! Jag tror att det är jättebra tänkt, och det sättet att tänka möjliggör också att man byter erfarenheter med varandra. Det är tex det enda sättet att få veta att även andra män som man hade gott hopp om innan barnen kom, fallerade mer eller mindre när barnen var ett faktum.Tanken att jag lämnar ut min man slog även mig, folk här vet vem vi är.
Men samtidigt, jag har bara redogjort för vad han gjorde och hur det kändes för mig. Samma saker som jag sagt till honom hemma och som jag pratat med honom om.
Jag står för det jag skriver, om han inte gillar det så är det trist men situationen då var som den var och det får han stå för. Jag tänker inte släta över hans beteende.
Det är något så gräsligt att ens tänka sig att ens man gör något mot en och att man sedan efter att han har gjort fel skulle vara skyldig att skydda honom genom att inte berätta för andra om det. Om det nu är hemskt att det kommer ut, varför gjorde han då det där från början? (Jag tänker inte på just din man här, utan fenomenet.)