Jag kan absolut svara på det. Försöka i alla fall.
Jag vet faktiskt inte varför jag har svårt att ta mig själv på allvar. Det är nog något som ligger väldigt djupt och långt bort.
Självskadebeteendet var länge sen, om man bortser från relationen nu.
Jag har svårt att se mitt eget värde utan jag värderar mig själv utifrån vad jag åstadkommer och inte vem jag är.
Min sambo bekräftar mig inte på något sätt och det gör att mår väldigt dåligt, men det gör väl alla tänker jag, men för mig är det lite mer. Jag är helt enkelt beroende av att bli bekräftad i någon mån för att må bra. Jag har väldigt svårt att skapa det själv. Därav den ökade sårbarheten. Det blir ett stort hål, bara.
Äsch, det är väl lika bra att jag kör med öppna kort.......
Jag har ju ändå skrivit så jäkla mycket som jag aldrig trodde jag skulle kunna lämna ut om mig själv.
Jag har varit förundrad och imponerad när andra har gjort det och ja - nu gör jag det själv. Måste vara något jävligt smittsamt bukevirus.
Ok,.....
jag har.....
Emotionell instabil personlighetsstörning, borderline alltså.
Det har säkert flera av er redan räknat ut så här långt.
Men what a fuck, det blir lättare att förklara och jag tror det är lättare för er att fatta varför jag hamnat i detta och varför det blir så svårt att ta sig ur.
Jag är otroligt glad över allt stöd jag fått och får här.
Särskilt med tanke på att jag själv är smidig som en elefant ibland, så....
Men jag märker när det behövs, ja då fokuserar alla på att hjälpa.
Som ett förhållande, så som det borde vara med min sambo.
Jag vacklar fortfarande i tanken. Ska ringa upp min läkare imorgon. Men vad säger man, liksom? Jag har lätt för att känna mig oerhört pinsam.
Tyvärr har jag ju avslutat min MBT annars hade jag haft hela MBT-teamet att tillgå och det är mycket bättre på alla sätt och vis.
Jag längtar efter att bo själv, att kunna umgås med de underbara nätverket jag har runt mig.
Äta egenodlade mat, ge barnen bra mat och inte färdigmat (som min sambo började med och nu vill dom inte ha något annat).
Kunna ha ett eget hem som ingen annan stökar till, få ha mina grejer ifred. Det får jag aldrig ha i stort sett. Börja gå i kyrkan, kanske.
Orka vara med mina barn istället för att bara passa upp på sambo+barn.
Jag vet i alla fall hur jag vill att mitt liv ska vara.