Om du inte blir det då
@Vallmo ? om du inte blir självförsörjande på ett bra tag? Vad ska du göra då? Vara kvar och låta honom bryta ner dig ännu mer?
Du måste ha förändring nu, inte om två år. Om två år kanske han brutit ner dig helt.
Jag har reviderat planen.
Jag kommer sälja nästa sommar oavsett om jag är självförsörjande eller inte.
Jag ska se till att jag kommer få så mycket det bara går att klämma ut ur huset.
Och jag kommer sälja innan jag köper något nytt också.
Trädgården är vacker och jag kommer ha "öppen trädgård" (evenemang) och kommer passa på att göra lite reklam även då.
Jag är bra på homestyling och huset är i stort sett i tip-topskick.
Pratade med en mäklare i våras som värderade huset och som också bekräftade att huset ska säljas när frädgården är som bäst.
Det kommer bli oerhört svårt att "lämna" trädgården.
Det har varit ett livsverk och en terapi för mig.
Men jag kan inte ha det såhär.
Idag har han varit överdjävlig. Vet inte om det är för att jag märker det mer eller om det är så.
Är fortfarande rädd att jag överdriver och bara har massa hjärnspöken.
Det är lätt att bli "sån" med min diagnos.
När det gäller att köpa nytt, det brukar finnas hus till salu ett speciellt område som är riktigt billiga. Men detta är en bit dit, men det får jag ta om det är så att jag inte får ut mer än värderingen och/eller om jag fortfarande är sjukskriven.
Räntan på ett sånt hus skulle då ligga på ca 700 för mig och 2000 i drift vilket jag borde klara oavsett, tänker jag.
Ska träffa min mamma i veckan och fråga om hon kan gå i borgen för mig eftersom hon har fått huset och inventarier från deras skilsmässa och dessutom sålde huset för en milj mer än beräknat, vilket gör henne tämligen likvid.
Vill hon inte det, vilket hon antagligen inte kommer vilja (hon är rätt speciell, men det tar vi någon annan gång) så ställer pappa upp med sina bankkonakter. Det har han lovat så det känns tryggt i alla fall. Jag tror det kan räcka. Det handlar bara om några hundra tusen.