Konsortium

Djurjouren

Trådstartare
...eller vad det nu heter.
Jag och några till har gått ihopa och köpt en häst som jag ska träna. vi vill skriva ett kontrakt. Nån som vet om det finns färdiga sådana eller om nån har någr abra punkter som ska stå med så blir jag jätteglad.

Sv: Konsortium

Oj, oj. Skriv ordentligt avtal. Kolla och läs vad som gäller för enkelt bolag. Det är JÄTTE viktigt att ni får hjälp att utforma detta. Skulle det bli tjafs i framtiden mellan er är det inte kul om avtalet inte är riktigt skrivet. Ni skall ha med exakt vad ni som delägare har för skyldigheter och rättigheter. Vad händer om någon skall gå ut ur hästen? om någon inte sköter sina åtagande? om någon motarbetar konsortiet? Majoritetsbeslut? Ja, som du hör. Få hjälp att skriva detta. Det kommer ofta en konflikt och då kan ens bästa vän börja uppföra sig som man INTE räknat med. Jag har varit med om detta för ca 10 mån sen och det var INTE kul.:crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
202
Senast: Tassa
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 279
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V