Könsmogen eller rangbeteende?

Mli

Trådstartare
Min 9-veckors kaninhane försökte sig på ett parningsförsök med sin jämnåriga syster. Han verkade inte riktigt fatta vad han gjorde, lyckades långt ifrån fullborda nåt då han juckade på från sidan.

Är detta ett tecken på att han redan nu börjar bli könsmogen eller är det bara nåt som unga kaniner gör, eller rent av rangbestämmande beteende?

Sv: Könsmogen eller rangbeteende?

Vid 12 veckor brukar man säga att man ska sära på dem, en om han är tidig kanske det är dags att göra det redan nu?

Sv: Könsmogen eller rangbeteende?

Han är på alla de andra honorna nu också, så jag antar att han är tidig..
Jag ska sära på dom redan imorgon när uteburen blir klar. Då får han gå i en egen hörna av den och huset tills testiklarna har trillat ned = kastrering.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 161
Senast: startpompe
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 324
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama