Konisering/endometrios eller preggo?

Triangul

Trådstartare
Sitter med lite panik här. Har länge haft problem med jättemycket mensvärk och försökt bli utredd för endometrios då jag har haft otrolig mensvärk, problem med UVI etc. Gynekologen skrev ut starka värktabletter och sa åt mig att äta ihop mina kartor på P-pillrena för att slippa ha mens.

Jag hade sex i början av september och gjorde sedan en konisering 11 september pga cellförändringar.

Jag har inte haft mens på ca 3 månader pga att jag ätit ihop p-pillrena. På senare tid har jag dock känt lite mensvärk och då och då och ibland ser det ut som det är lite rosa flytningar jag får. Kanske en gång i veckan.

Har också varit otroligt trött på senare tid och känt av den konstiga mensvärken. Jag vet att tidigare har det betytt att mensliknande blödning har kommit ändå fast jag ätit ihop p-pillrena och då har jag "släppt fram det". Sitter dock och TOCKNOJAR över att jag kanske är preggo istället? Detta är min största skräck, vill absolut inte bli gravid.

Nu sitter jag här och vill ta ett grav-test men jag kissade för kanske 1-1,5h sen. Hur länge måste jag vänta på att ta testet? Har ett clearblue test.

Är så rädd och nojig och behöver några tröstande/lugnande ord. Borde de inte ha sett när de gjorde konisering dessutom om jag var preggo? Då borde de väl ha sagt något?
 
Om du skulle ha blivit gravid på samlaget i början av september fanns det ingen graviditet som skulle "synts" vid koniseringen. Tror inte heller man kan se att en person är gravid vid en koniseringen så tidigt utan det behövs ul.

Drick vatten nu sen intar du ingen vätska på ett par timmar. Tror det står i bruksanvisningen hur länge man ska vänta. 
 

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
960
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 032
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 626
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp