Jag hittade inget i Sverige eller Danmark.
Tittade lite vad som fanns Tyskland, hittade en godkänd avelshingst nere i Bayen och 2 tarpan-hingstar i norra Tyskland. Om du vill skaffa egen hingst fann jag några till salu i Tyskland allt från 1 åringar som levt i halvvilda flockar till en 6-åring. priserna verkar ofta ligga på 5-20.000 svenska.
 
Ok! Ja har hittat 1 st som var till salu för något år sedan... Men vet inte vart han hamnade.
Det är inte aktuellt att ta något föl än, men tänker att de e lika bra att börja kolla runt även om de e minst 1-2 år kvar tills vi kommer betäcka :)

Har du några konikhästar nu?
 
Nej jag har inga Konikar, jag tittade på ett par olika saluhästsidor och ponnyavelsförbund i Tyskland.
 

Liknande trådar

Avel Behöver tips på hingststationer utomlands med bra villkor. Främst hopphingstar. Gärna tips på ädla snygga hingstar som ännu inte gjort...
Svar
15
· Visningar
1 415
Senast: Lea88
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att ha varit försvunnen i fem dagar hittades unghästen Granis Lilje. Stoet hade då vandrat över fem mil – från gården i Norge till...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Linda_A
·
  • Artikel
Hästnyheter Här är Sveriges alla OS-guld – från 1960 till 2021 Det svenska hopplaget tar Sveriges tredje OS-guld i Tokyo
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp