Jag hittade inget i Sverige eller Danmark.
Tittade lite vad som fanns Tyskland, hittade en godkänd avelshingst nere i Bayen och 2 tarpan-hingstar i norra Tyskland. Om du vill skaffa egen hingst fann jag några till salu i Tyskland allt från 1 åringar som levt i halvvilda flockar till en 6-åring. priserna verkar ofta ligga på 5-20.000 svenska.

Ok! Ja har hittat 1 st som var till salu för något år sedan... Men vet inte vart han hamnade.
Det är inte aktuellt att ta något föl än, men tänker att de e lika bra att börja kolla runt även om de e minst 1-2 år kvar tills vi kommer betäcka :)

Har du några konikhästar nu?

Nej jag har inga Konikar, jag tittade på ett par olika saluhästsidor och ponnyavelsförbund i Tyskland.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
670
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar