En tröja är väl en tröja, oavsett om man har bröst eller pung?
Jag har då aldrig sett en tröja som kräver pung eller byst för att passa, jag kan ha samma tröja som vilken man som helst "trots" att jag har stor byst. Tröjor är väl bland det enklaste att köpa då de är följsamma och elastiska, till skillnad mot ett jeanstyg som är stumt.
De flesta av mina tröjor är inte jätteelastiska och jag skulle inte få plats i en som var sydd rakare. Jag är inte viktmässigt väldigt tung, men jag är jättekort och har bröst och framförallt stuss. På rakare varianter av överdelar får jag gå upp massor i storlek för tröjan inte ska fastna över höfterna/stussen men då når den ju nästan ner till knäna på mig.
Och som sagt var, jag tror inte att det kommer komma 'fler' storlekar bara för att man kräver könsneutral märkning av kläder. Bara att det blir en himla blandning istället.
Som jag läser det så tycker någon att det är jobbigt att leta äver flera avdelningar för att hitta något som passar. Alltså skall alla behöva göra det?
Det finns inget system som blir bra för alla. Oavsett vad man väljer att kalla sig.
Och igen; det är inget fel på att köna varor där det uppfyller en reell funktion (tex fysiska skillnader) men det blir ett problem när företag använder köning av varor för att tjäna mer pengar. Oavsett om det har med billigare material eller faktiskt höjt pris att göra.
Jag hatar min kropp. Den är dum och ful och hittar på saker alldelles själv som jag inte tycker om att den gör. Det hade varit så mycket enklare och bättre om jag fötts med manliga attribut. Och man kan knappast kalla mig kvinnlig i övrigt heller. Men jag handlar på damavdelningen för att där finns det en chans att jag kommer i kläderna.