Ja Långedrag blir ju ett av de dyrare områdena, tror inte man får något fräscht där för typ 8 mille.Vi har kollat Lerum och Landvetter, min sambo gillar det men inte jag. Det är för långt för mig att pendla. Det kommer gå bra på sommarhalvåret men på vinterhalvåret kommer jag somna i bilen och krocka och dö, blir trött jättefort av att köra i mörker efter jobb (jobbet är mentalt väldigt uttröttande). Jag kan heller inte jobba hemifrån annat än i extremaste undantagsfallet.
Ale gillade jag men vet inte med skola. Jag vill bo i Långedrag med omnejd, men då måste vi spara i två år till. Gör vi det har vi garanterat råd (om inte priserna ökat med typ flera miljoner då) men då ska vi bo i den här sugiga lägenheten i två år till. Kanske är otacksam för lägenheten är ju ny och fräsch men jag avskyr den för inget är så som jag hade velat ha det…
Olofstorp gillade inte min sambo, han tyckte det kändes för långt ut på landet har jag för mig han sa när vi var där och kikade.
Om du inte jobbar inne i centrum hade jag nog försökt leta bostad åt det håll jag jobbar så man slipper pendla tvärs igenom stan. Men Ale har ju bra pendel in till stan. Samma med Partille/Jonsered.