fettso

Trådstartare
Min dotter har aldrig varit hemma och lekt med ngn kompis och ingen kompis har njudit hem henne ej heller på kalas.
Hon fyller fyra år nu i höst.
Hon hade två pojkar som hon pratade mkt om på den förra avdelningen, men eftersom dom var äldre så har dom flyttat nu.

På den nya avdelningen har hon en jättebra kompis, dom är jätte sammansvetsade.
Men dom leker alltid för sig själva i ett eget rum, medans dom andra barnen är i ett annat rum och leker.
Problemet är att jag inte har några vänner med barn, mina systrar har barn och dom leker bra ihop.

Är det kanske tidigt att leka hemma hos varandra när man är snart fyra år?
Hon fyller år snart och då vill jag bjuda hem barnen på hennes avdelning?(Dom som är i hennes ålder)
Kan man hålla reda på så små barn?Eller ska man kanske bjuda föräldrarna också??
 
Sv: Kompisar

Självklart kan du bjuda hem även små barn men tänk på att du kanske får en och annan förälder på köpet.
När vår flicka var i den åldern var hon mycket blyg och rädd för nya situationer, så även om hon gärna ville gå på kalas kunde hon inte fixa det på egen hand. I början fick jag följa med henne, senare stanna en stund och numera klarar hon det själv.
Tror att det hos många föräldrar kan vara uppskattat om man i inbjudan inkluderar även mamma/pappa. Tyckte själv att det kändes lite påträngande att behöva fråga om det var ok om jag hängde på eftersom dottern inte vågade komma själv.
 
Sv: Kompisar

Ja jag tänkte att det samtidigt kunde vara ett bra sätt att lära känna andra föräldrar.
Träffar nästan aldrig ngn när jag hämtar/lämnar.:idea:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 155
Senast: Badger
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 783
Senast: Mirtai
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp