Kompisar som inte kommer när de sagt...

Asa_S

Trådstartare
Vet inte om jag är gnällig, men det här stör mig och jag vet inte hur jag ska ta upp det. Vi bor så till att skjutsande är nödvändigt för att barn ska ta sig hit/bort. Upprepade gånger har en viss familjs barn ringt och bestämt att de ska hit och så kommer de inte, eller också kommer de när man i princip hade tänkt sig att de skulle åka hem, eller någon annan variant. Min son ringer och ringer och undrar och frågar och det har hänt att vi suttit hemma och väntat hela dagen för att kl 3 på em få reda på att de inte tänkt komma. Nu senast har jag pratat med mamman, de skulle komma idag efter kl 11 och åka hem senast kl 15 eftersom vi har paddling på em. De har fortfarande inte kommit. Sonen ringde kl 12 och fick reda på att flickan inte skulle komma och att restan skulle komma "om en stund". Då hade dottern varit tvungen att avstå från en annan kompis eftersom hon redan hade bestämt med den här andra flickan. Flera gånger har det hänt att de inte alls dyker upp när det är sagt utan kommer senare, och det har vi faktiskt inte möjlighet till idag för vi har egen tid att passa.

Barnen kan ju inte ta sig hit själva så det är ju föräldrarna jag måste prata med. Men hur påpekar man för vuxna människor att de måste ha sin klocka ställd på samma tider som alla andra för att det ska fungera? Barnen trivs jättebra med varandra så jag vill absolut inte att de ska sluta komma, bara att de ska komma de perioder under dagen som är tänkt...

Sv: Kompisar som inte kommer när de sagt...

Jag skulle nog påpeka lite fint nästa gång ni bestämmer tid att de verkligen måste passa den för ni har själva tider att passa. Blir de sura är det ju inte mkt att göra.
Vissa är ju skumma med tider och tror att alla andra lever utan klocka :)

Vi känner ett par som inte verkar ha klocka.
När jag fyllde år skulle de komma vid 18-tiden och fika. När klockan blev 19 så började vi äta tårta själva för de små ville ju ha. Sen kom de kl 23 när vi satt och myste med film. Annars brukar de inte komma alls eller helt plötsligt ringa kl 23 och fråga om vi vill komma och fika. Inte gärna med 2 små under 3 år...

Eller som när sambons 11-åring skule vara kvar i byn för att vara med en kompis till 19 på kvällen då sambon slutade jobba.
När han hämtade henne var hon pisseblöt och hungrig. Då hade de inte fått vara inne för de hade nystädat, så de fick vara ute i regnet i januari till kl 19 utan mat eller nåt. Då hade väl föräldrarna kunnat ringa sambon istället så han kunnat fixa nån som kunde hämtat henne..
Folk är skumma ibland

När han hämtade henne var hon pisseblöt och hungrig. Då hade de inte fått vara inne för de hade nystädat, så de fick vara ute i regnet i januari till kl 19 utan mat eller nåt.

Hoppsan, det var ju verkligen inte särskilt snyggt! Dottern blev ivägskjutsad till sin kompis iall hast men gissa vad - då blir tjejen lämnad här iallafall. Nu är ju inte det någon panik, de leker lika bra hela bunten så det är ju vilket som, men jag undrar ändå hur de tänker, men framför allt hur de klarar resten av sin tillvaro?

Det är väl bara att säga att avtalad tid är avtalad tid och blir de försenade får de ringa och säga det. Rätt vad det är så är ni inte hemma när de kommer 2-3 timmar försenade och då lär det väl vara de som blir sura för att ni inte är hemma.

Säg att ni inte kan binda upp er tillvaro efter dem. Kommer de inte när de sagt hittar ni kanske på något annat.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 318
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 914
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar