Asa_S
Trådstartare
Vet inte om jag är gnällig, men det här stör mig och jag vet inte hur jag ska ta upp det. Vi bor så till att skjutsande är nödvändigt för att barn ska ta sig hit/bort. Upprepade gånger har en viss familjs barn ringt och bestämt att de ska hit och så kommer de inte, eller också kommer de när man i princip hade tänkt sig att de skulle åka hem, eller någon annan variant. Min son ringer och ringer och undrar och frågar och det har hänt att vi suttit hemma och väntat hela dagen för att kl 3 på em få reda på att de inte tänkt komma. Nu senast har jag pratat med mamman, de skulle komma idag efter kl 11 och åka hem senast kl 15 eftersom vi har paddling på em. De har fortfarande inte kommit. Sonen ringde kl 12 och fick reda på att flickan inte skulle komma och att restan skulle komma "om en stund". Då hade dottern varit tvungen att avstå från en annan kompis eftersom hon redan hade bestämt med den här andra flickan. Flera gånger har det hänt att de inte alls dyker upp när det är sagt utan kommer senare, och det har vi faktiskt inte möjlighet till idag för vi har egen tid att passa.
Barnen kan ju inte ta sig hit själva så det är ju föräldrarna jag måste prata med. Men hur påpekar man för vuxna människor att de måste ha sin klocka ställd på samma tider som alla andra för att det ska fungera? Barnen trivs jättebra med varandra så jag vill absolut inte att de ska sluta komma, bara att de ska komma de perioder under dagen som är tänkt...
Barnen kan ju inte ta sig hit själva så det är ju föräldrarna jag måste prata med. Men hur påpekar man för vuxna människor att de måste ha sin klocka ställd på samma tider som alla andra för att det ska fungera? Barnen trivs jättebra med varandra så jag vill absolut inte att de ska sluta komma, bara att de ska komma de perioder under dagen som är tänkt...