Kommunens ansvar för ny häck vid snöröjning?

Sv: Kommunens ansvar för ny häck vid snöröjning?

Sedan bor vi ju i ett land med snö i stort sett varje vinter, så de vore kanske inte fel att låta bli att sätta en häck precis i kanten. Bättre att skattepengarna går till ngt vettigt istället (skola, omsorg) än till att plantera om en häck varje år för att någon av principskäl planterat i kanten... ibland blir jag bara trött på alla "rättigheter", kan man inte bara vara lite smidig?

Jag håller med!

Min sambo har kört snö och om ni bara visste vilka idioter det finns där ute.. Folk som gnäller om det ena och det andra och till och med hotar de stackars snörjarna. De gör ett fantastiskt jobb och om man gnäller över sin buske som man planterat där de brukar lägga snövallen så får man fasiken skylla sig själv eller bosätta sig där man kan sköta sin egen snöröjning!

Sv: Kommunens ansvar för ny häck vid snöröjning?

Fast vet du om ifall det finns plats att göra sig av med snövallarna? Det är ett jättestort problem då man inte kan tippa vallar vart som helst p.ga miljöskäl. Det är massor med föroreningar i snö inne i städerna. Är det extremt mycket snö en vinter så finns det inte något att göra åt det. Jag vet att man i Stockholm ibland har tippat ner i vattnet men det är inte heller så bra då det påverkar vattnet väldigt negativt så jag tror nästan att det är förbjudet nu.
Prio 1 när det gäller snöröjningen är att utryckningsfordon ska kunna komma fram. Sen efter det så är det att bilar ska kunna komma fram. Efter det kommer parkeringar och till sist kommer att ta bort vallar/röja bort OM det finns platser att tippa snömassorna på annars får det ligga kvar,

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 181
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 719
Senast: Calmiche
·
Trädgård & Växter Jag måste göra något åt situatinen här hemma då jag avstår från att vara ute i trädgården pga min granne. Jag har funderat ett par år nu...
2
Svar
31
· Visningar
3 835
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar