Sv: Kommunens ansvar för ny häck vid snöröjning?
Jag håller med!
Min sambo har kört snö och om ni bara visste vilka idioter det finns där ute.. Folk som gnäller om det ena och det andra och till och med hotar de stackars snörjarna. De gör ett fantastiskt jobb och om man gnäller över sin buske som man planterat där de brukar lägga snövallen så får man fasiken skylla sig själv eller bosätta sig där man kan sköta sin egen snöröjning!
Sedan bor vi ju i ett land med snö i stort sett varje vinter, så de vore kanske inte fel att låta bli att sätta en häck precis i kanten. Bättre att skattepengarna går till ngt vettigt istället (skola, omsorg) än till att plantera om en häck varje år för att någon av principskäl planterat i kanten... ibland blir jag bara trött på alla "rättigheter", kan man inte bara vara lite smidig?
Jag håller med!
Min sambo har kört snö och om ni bara visste vilka idioter det finns där ute.. Folk som gnäller om det ena och det andra och till och med hotar de stackars snörjarna. De gör ett fantastiskt jobb och om man gnäller över sin buske som man planterat där de brukar lägga snövallen så får man fasiken skylla sig själv eller bosätta sig där man kan sköta sin egen snöröjning!