Kommunen stödjer drabbade ridskolan i Tanne

Sv: Kommunen stödjer drabbade ridskolan i Tanne

Hej alla hopa!!!
De e jätte hemskt de som händer i Tanne o de två andra stallen. Att kommunen inte skjuter till mer pengar e skandal. Vill bara dra mig till minnes, som helsingborgare, att när killarnas fotboll var hotad med konkurs o allt sånt här i helsingborg, så var kommunen där snabbare änn kvickt med en mkt fördelaktig lösning som hjälpte HIF på fötter o lite till!!!! De fick MKT pengar!!!!! :mad:

Nu till min poäng:

-Varför är de alltid bara fotboll o killars sport som får mkt bra o snabb o behövlig hjälp????? lite orättvist!!!!!! Tanne får hjälp med hälften av de som behövs för att driva ridskola igen men ingen tänkte på alla kostnader som kommer med konvalecens o alla uteblivna inkomster som varit. De 400 000 som de begärde akut hjälp med, är bara till nya djur, men de andra då? o försäkringen täcker juh inte mer än ett visst antal avbrottsdagar o den ridskolan ha stått still mkt längre!!!! vad med dessa pengar????
Varför ska ett inköp av en dum fotbollsspelare för flera miljoner vara subventionerad o inte ett mindre in köp av många djur för tjejerna? I Tannes fall e de inte bara tjejerna heller utan även handikappade o rehabisar. (o säkert rider de några killar i Tanne)

Men min hjärna frågar sig konstant VARFÖR???????tack för ordet.....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (ÖP) Svegs ryttarförening får 170 000 kronor från kommunen då de har hamnat i en akut ekonomisk kris i samband med bygget av ett ridhus...
Svar
0
· Visningar
660
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ÖP) Järpens ridklubb fortsätter sin verksamhet. Det har klubbens styrelse beslutet efter att Åre kommun inför 2009 beviljat över 200...
Svar
0
· Visningar
825
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ÖP) Åre kommun ställer nu krav på Järpens ridskola innan nya bidragsmedel betalas ut. Samtidigt försvåras ärendet av att Järpens...
Svar
0
· Visningar
1 074
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (ÖP) Det finns fortfarande hopp för nedläggningshotade Järpens ridskola. Men beslut om nya kommunala bidragspengar tas först nästa...
Svar
0
· Visningar
629
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka