Hej! Jag är 13 år och min bror är 15 (går i nian) . Vi har väldigt bra relation och vi skrattar väldigt mycket tillsammans. Han ska börja gymnasiet i höst. Han vill inte så på gymnasiet i stan eftersom att det är lite för "låg klass". Han har mycket bra betyg och han förtjänar verkligen att gå på en annan skola i en annan stad (typ spetsutbildning). Och vi har varit i kollat på olika skolor, men ska ha gå på nån utav dem måste han flytta hemifrån (inga tåg till den staden) (han kommer att komma hem på helger). Men jag kommer sakna honom så mycke (kanske verkar fjantigt).
Till och med pappa och mamma säger att de kommer sakna honom. Jag och min bror kom på att vi kan ju flytta med honom, att vi flyttar till den staden, men mamma (och jag) vill på sätt och vis inte flytta för vi har det ju bra här, med sjötomt och en mysig liten by.
Så vad ska jag göra för att inte börja stört grina när han flyttat hemifrån?
Och hur är det st flytta? Jobbigt? Stressigt? (Har aldrig flyttat)
Och sorry för väldigt konstig tråd men så känns det just nu..
Till och med pappa och mamma säger att de kommer sakna honom. Jag och min bror kom på att vi kan ju flytta med honom, att vi flyttar till den staden, men mamma (och jag) vill på sätt och vis inte flytta för vi har det ju bra här, med sjötomt och en mysig liten by.
Så vad ska jag göra för att inte börja stört grina när han flyttat hemifrån?
Och hur är det st flytta? Jobbigt? Stressigt? (Har aldrig flyttat)
Och sorry för väldigt konstig tråd men så känns det just nu..