Kommer min tjej kunna ha en permanentbädd?

Kirie

Trådstartare
Just nu kör jag växelströ men oavsett hur mycket strö hon har får hon skav på hasorna. Tänkte därför försöka anlägga en permanentbädd. Hur funkar det med en bädd om man har en häst som sölar väldigt mycket vatten runt vattenkoppen? Hon slabbar som sjutton där, det blir ofta ganska mycket blött strö att mocka ut. Kommer en bädd bli förstörd av det?

Sv: Kommer min tjej kunna ha en permanentbädd?

Har erfarenheter av såna trevliga slabbhästar. Jag har gjort så att jag har "fuskat" lite och slängt ut det som blir blött under vattenkoppen och lagt in nytt och det har fungerat bra.

måste du ha strö under koppen? har haft bädd på fh under perjoder(felstavat?) och då har jag inte haft strö under vattet eller maten. hon sölar mycket med maten...

Jag förstår inte riktigt vad du menar, för det kommer ju fortfarande bli blött runt koppen och det sugs väl upp av intillliggande bädd även om jag inte har så mycket runt vattenkoppen?

jag hade 1-2 dm från, hon står med hovarna på bäddens kant. hoppas att du förstå beskrivningen.

Det går fint att skotta ut det blöta just under vattenkoppen varje dag, om det är så pass blött att det blir klafsigt.

Liknande trådar

Hästvård Hur höga blir era välfungerande permanentbäddar? Upplever ni att bäddarna fortsätter växa hela tiden eller stannar de av efter en tid...
2
Svar
39
· Visningar
3 636
Senast: mackan
·
Anläggning Jag är i valet och kvalet att byta stallplats. Från ett stall med box till en annan anläggning med lösdrift. Hjälp mig med synpunkter...
Svar
15
· Visningar
2 222
Senast: Trissa
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 394
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka