Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Lillagoajag

Trådstartare
Virrig tisdagsmorgon.

Lyckades först ta värktablett (2 x pinex (paracetamol) ) och smörjer sedan in mitt skulderblad med ipren gel, utan att tänka på att detta ju är värktablett i gel-form. :banghead: Jag VET ju att man inte ska blanda, men kommer jag dö nu? :crazy::crazy: (Det gör inte ont i ryggen längre iaf :D)
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Vet inte exakt vad de olika läkemedlen är men... Du lär nog inte dö :p
När jag hade ryggont skulle jag smörja med stark voltaren-gel och ta diklofenak (om jag kommer ihåg rätt).
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Falskt alarm - ni kan andas ut ;)

Fick tag på min mor (som är sjuksköterska) och jag kommer med största sannolikhet överleva dagen :D Men hon var också noggrann med att påpeka att jag troligtvis kommer dö, någon gång :cautious:
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Paracetamol och ibuprofen kan man blanda/ta samtidigt eller omlott om man vill.
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Hahaha, din mamma verkar vara en rolig person :D

Och ironin i att din mamma är sjuksköterska och att du är rädd för läkemedel :rofl:
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Det är ganska vanligt att bli rekommenderad att ta två alvedon och en ipren ihop för bästa effekt mot värk, så det är nog lugnt ;)
 
Sv: Kommer jag dö nu (blandat läkemedel)

Liksom övriga skrivit; maxdos av paracetamol + maxdos av ibuprofen är helt okej att ta ihop -dessa förbättrar varandras effekt och man får en ökad smärtlindring än att bara ta den ena av dessa :)

Hade varit betydligt värre om du blandat exempelvis Alvedon och Panodil eftersom de innehåller samma ämne och dessutom är lätt att överdosera.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Okej, nu behöver jag er hjälp innan jag placerar en bomb på vårdcentralen ( ;) Jag har haft, vad jag hoppas, otur med läkare. Den...
2
Svar
24
· Visningar
4 084
Senast: skiesabove
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 442
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 827
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp