Kommer hans öra resa sig upp? (schäfer)

Nikkis

Trådstartare
*SUCK-himlar med ögonen och pekar fingret åt mig själv, att jag Aldrig lär mig*:smirk:

Nåväl, min fråga är nu-kommer hans förbannade öra att resa sig lika fint som det andra med tiden och det är bara jag som är paranoid eller är det kört?:cool:

Har en schäfervalp på 10 v och hans ena öra har inte riktigt rest sig som det ska, alltså det står upp men det liksom lutar innåt.
*se bild*
http://i26.photobucket.com/albums/c146/HappySuprise/Hundarna/S1033656.jpg

Tycker att båda öronen vid den hära åldern borde stå fint upp... Eller ???

Sv: Kommer hans öra resa sig upp? (schäfer)

Så där har i alla fall mina schäfrar sett ut som valpar. Tiden kan nog variera från valp till valp. Tycker de kommit en bra bit på väg. Oroa dig inte för det. Ge honom en go kram.

Åh, är det 'säkert'?
Vet inte varför jag har sån nojja, har ju sett några skräck exemplar av schäfrar vars öron/öra inte velat ställa sig som det ska, är väl rädd att min också blir en "sån":angel:

Oh ja hihi, han får en och annan go kram var och varannan minut, får aldrig nog av honom, försöker ta vara på varje minut av han som valp-för snart blir han en stoor fuuul odräglig illaluktande byracka och långt ifrån söt:devil:
*skojar bara*:p

Det är väl ingen blandning i honom? Är han renrasig så avvakta.

Örat kommer. Det är väl snarare ovanligt att det står helt vid den åldern. Min är äldre, och hennes är fortfarande snett.

Örat kommer. Det är väl snarare ovanligt att det står helt vid den åldern. Min är äldre, och hennes är fortfarande snett.

Nja, de flesta schäfervalpar jag stött på vid denna ålder har haft fina öron redan..

Men det glädjer mig att höra att det kommer att fixa sig tillslut!:p

Ambra: Tack för dina bilder, fin hon är! Nu blev jag dessutom Ännu lugnare.. Bara jag som var paranoid haha;)

10 v är tidigt.

Utgår jag från MINA erfarenheter ser han ser ut att ha ovanligt "styva" öron för sin ålder faktiskt. De brukar hänga lite kors och tvärs. :D
Det ger säkert med sig senare.

Jättesöt, förresten! :love:

Senast ändrad:

10 v är tidigt.

Utgår jag från MINA erfarenheter ser han ser ut att ha ovanligt "styva" öron för sin ålder faktiskt. De brukar hänga lite kors och tvärs. :D
Det ger säkert med sig senare.
Haha jasså? kul att höra!!:bump::p
Av mina egna tidigare erfarenheter så har han just 'kors och tvärs öron' thihi

Jättesöt, förresten! :love:
Taaack:bow::love:

Liknande trådar

Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 955
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund I Måndags anlände denna lilla dam till oss, fyllde 1 år i Tisdags. Ska bli min sambos nya hund i första hand. Han har länge trånat efter...
2
Svar
36
· Visningar
3 082
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR. Resan gick väldigt bra, även om vi...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
15 580
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Idag fyller min lille grisolle Ett helt år! Tiden går så himla fort och snart har man inga ursäkter som t ex "Ja men han är ju...
2
Svar
33
· Visningar
2 740
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025