Kommande tävlingar/utställningar?

L

liten82

Ååååh, nu har jag äntligen flyttat till Umeå och kommit igång med hundträningen seriöst igen!

Har planerat in att tävla med Eya i Lydnadsklass 1 (premiär) i Maj,
Midas i Elit i Maj och Lewa till apell-spår i Maj.
Målet för sommaren är Lydnadschampionat på Midas (eller, LPELIT eftersom att han är krypt),
få första pris i Lp2 med Eya och förhoppningsvis fixa lägre klass med Lewa (förutsatt att hon fixar skottet).

Vad har ni för tävlingar inplanerade? Och vad är målen för sommaren?

Sv: Kommande tävlingar/utställningar?

Inga tävlingar inplanerade efetrsom jag inte har någon tävlingshund för tillfället!

Däremot valpplaner till sommaren! :)

Ååååh, nu har jag äntligen flyttat till Umeå och kommit igång med hundträningen seriöst igen!

Nämen åååh, nu bor du ju inte lika långt bort. Jag ska till Umeå i vår och hälsa på en kompis, så då får jag stjäla med dig och hundar på en promis!

Åååh, vad blir det för valp? Säg, säg, säg :D
Och självklart är jag och hundarna med på promenad, vore hur trevligt som helst!

Hittills har vi endast en inoff. agilitytävling inplanerad, men förhoppningen ligger i att ta ett LP1 innan sommaren (eller innan året är slut :angel: :D) samt att ev. köra anlagsklass viltspår i höst.

Vi ska fokusera mer på agility och freestyle och spår i år än på lydnad.

Målet är 1:a pris i trean, planerna vet vi inte än.. :angel:

Förhoppningsvis blir de start i juni, om min vovve börjar förstå att man bara får ta med sig en pinne in på vittringen och inte ALLA!

Suck...

Målet är 1:a pris i trean, planerna vet vi inte än.. :angel:

Förhoppningsvis blir de start i juni, om min vovve börjar förstå att man bara får ta med sig en pinne in på vittringen och inte ALLA!

Suck...

Haha, samma problem som jag hade med min, jäkla hund :devil:
Såg ut som ett plockepinn i munnen när han kom springandes, och helt oförstående till varför belöning uteblev
"Vaddå matte, jag lyckades ju ta ALLA pinnar ju" ;)

Ja, det undrar jag med!

Då vet du att det är ett Måste att vi ska ses, spc om du skaffar dig en schäfer, men kom Inte hem till mig och leta när valpen plötsligt är borta:angel:;)

TS: Mina planer för i år är att först och främst komma igång med unghunden i träningen igen, vi har nämligen legat i en liten svacka. Men nu börjar vi komma igång igen!:)
Tanken är att debutera i lydnad och ta oss så långt fram som det bara går givetvis. Vill även starta honom i spår, samt att jag funderar på att ställa honom på Världs utsl. i sommar-men jag vette 17 om han har något att hämta där...?
Tycker enbart att Det vore en riktigt kul grej att få uppleva oavsett resultat:D Och då han är den enda hunden i min ägo som jag kan ställa ut så får han gott offra sig om det nu blir något av det:devil:
Sen utöver detta så ska han givetvis MH testas samt röntgas, men det är inte förens till höst.

Min gamlegubbe(en omplacering) ska däremot röntgas nu på onsdag och genomgå sin besiktning, samt att jag ska försöka få med honom så att också kan göra sitt MH-det kan dessvärre bli lite svårt då han ändå är såpass gammal att ingen vill testa en sådan hund...:cool:
Detta är delvis för att jag starkt funderar på att börja om med honom och försöka hinna starta honom i lydnad innan han trillar av pinn, han är oerhört fräsch för sin ålder och har en låga i sig som jag aldrig sett maken till-så varför inte liksom!:p

Tja, det är det jag hittills har kommit på att jag vill/ska göra.

Senast ändrad:

TS: ...samt att jag funderar på att ställa honom på Världs utsl. i sommar-men jag vette 17 om han har något att hämta där...?
Tycker enbart att Det vore en riktigt kul grej att få uppleva oavsett resultat:D Och då han är den enda hunden i min ägo som jag kan ställa ut så får han gott offra sig om det nu blir något av det:devil:

Äsch, klart du ska ställa honom!!
Jag funderar på att åka dit och ställa Eya, så länge hon ser ut som den tarm hon gör lär vi knappast heller ha så mkt där att göra egentligen, men vad fasiken, som sagt, en rolig grej bara :)

Nu har jag dock bytt foder till henne och Midas, hoppas att båda två, helst Eya, lägger på sej lite,
så ska alla Kelpie-folk få för sina uttalanden om min "racing-kelpies" :mad:;)

Hihi, ja men det tycker jag med. Liksom hur ofta är Världsutställningen här i Sverige? Rättare sagt första gången, och då vill man såklart ta tillfället i akt. Jag har redan anlitat en proffshandler.

Så då borde du också ställa ut där, tycker jag;):D
Kanske vi blir ett litet bukegäng på världs som springer runt, hehe.

Äsch, jag tycker Eya är jätte fin i sitt hull-iaf av det jag såg sist.
Jag har också bytt foder (igen!) på min gamling och detta funkar han jätte bra på! Äntligen, för han fick massa klåda och hudirritation av dom andra fodren jag testat-och dessa är nu helt väck och han är super fin i både hull och päls:love:.
Nero däremot... Hehe han är lite fläskig här och där-men det hoppas jag få bukt på nu, jag skyller på att det är valphull:angel:

En allmänlydnadskurs och en massa utställningar :)

Tomelilla, Uppvidinge, Hässleholm eller Skara, Norrköping, ev Borås, Ronneby, ev Öland, lilla Sthlm.. är inplanerade so far :o:D

Skulle gärna på världsutställningen men lilleman är inte proffs på att showa sig på nåt sätt & jag e grön som en.. gurka så det vore nog att kasta pengarna i sjön :crazy:

Och självklart är jag och hundarna med på promenad, vore hur trevligt som helst!

Det blir nog en jaktgolden om jag får som jag vill!

Det stod mellan det och schäfer men eftersom jag jobbar så mycket med schäfrar som det är så vill jag prova något nytt! Dessutom vill jag satsa mer på lydnaden och sen prova på apporteringen :)

Ja, det undrar jag med!

Då vet du att det är ett Måste att vi ska ses, spc om du skaffar dig en schäfer, men kom Inte hem till mig och leta när valpen plötsligt är borta:angel:;)

.

:rofl: Jadu, det verkar inte bli någon ny schäfer nu men i framtiden kommer jag såklart vilja ha en till!

Har du anmält dig till inofficiella i Skogås än då? :devil::p

Nu vart jag besviken.. Ingen schäfer?!

Men va fan, en Golden valp duger också!:angel:;)

Nej fan det har jag inte gjort!!:eek: Har glömt bort det helt!! När går anmälningen ut?? *Letar efter tidningen!!!*

vi ska också försöka ta oss i kragen och komma igång igen. träningsgruppen har kommit igång, det är träningstävling på måndag och sedan ska jag gå en kurs i ledarskapsutveckling nästa helg. vi ska fila lite mer på allt, sedan ska vi ut och tävla igen och förhoppningsvis slippa nollor så vi får vårt efterlängtade förstapris i trean.

Nu vart jag besviken.. Ingen schäfer?!

Men va fan, en Golden valp duger också!:angel:;)

Nej fan det har jag inte gjort!!:eek: Har glömt bort det helt!! När går anmälningen ut?? *Letar efter tidningen!!!*

Haha, jadu det var ett väldigt velande när det gällde ras men till sist bestämde jag mig för att våga prova på en annan ras ;) Sambon har alltid drömt om golden och hjälper gärna till lite mer om jag skaffar en sån så det fanns praktiska orsaker också. (Han är ingen schäferälskare...)

Anmälningstiden går ut den 3:e, man kan anmäla via mail! Jag skickade ju annonsen i ett pm till dig så du har ingenting att skylla på! :D;)

Ja men golden är fina dom med, spc en jaktgolden!:)

Jag vet att du PM:at mig-men jag glömde bort iaf:o.
Men jag ska anmäla honom Nu, har du anmält?:bump:

Haha, samma problem som jag hade med min, jäkla hund :devil:
Såg ut som ett plockepinn i munnen när han kom springandes, och helt oförstående till varför belöning uteblev
"Vaddå matte, jag lyckades ju ta ALLA pinnar ju" ;)

Det ser precis likadant ut här.
Överlycklig och alldelses oförstående kommer han inspringandes och sen måste han "bara" byta grepp och slänga runt med ALLA pinnar i munnen. Men nu jäklar ska det tränas så vi kan få den där ettan i trean, och sen i eliten så vi kan kvala in till SM nån gång.. *dröm, dröm* ;)

Det ser precis likadant ut här.
Överlycklig och alldelses oförstående kommer han inspringandes och sen måste han "bara" byta grepp och slänga runt med ALLA pinnar i munnen. Men nu jäklar ska det tränas så vi kan få den där ettan i trean, och sen i eliten så vi kan kvala in till SM nån gång.. *dröm, dröm* ;)

Åååhhå, jag har en konkurrent här ser jag :eek:;)
Jag håller tummarna för att de går vägen, så ses vi på SM 2009 :)
*peppa, peppa*

Åååhhå, jag har en konkurrent här ser jag :eek:;)
Jag håller tummarna för att de går vägen, så ses vi på SM 2009 :)
*peppa, peppa*

Haha, känn dig livrädd! :devil:

Klart vi ses på SM, varför skulle vi inte?!
Peppning behöver jag, måste ta tag i träningen nu så vi har en chans mot dig på SM nästa år. Ojoj, vad det blev jobbigt helt plötsligt... :angel:

Gillar dina vovvar skarpt, riktigt härliga!

Ses på SM!! ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har det gått för er alla i år? Har ni nått de mål ni satt? Själv gillar jag att sätta upp mål för året och sen hoppas att jag når...
Svar
18
· Visningar
1 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka