Komentera gärna! *film från idag*

banjo

Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=dCYJQo50wfQ

Idag hoppade jag banjo för första gången under hela sommaren och det gick ju som det gick Det var en träning inför hopptävlingen nästa helg (f.ö. min första tävling:D) Ridläraren skrek till och med "Nu rider du ju!" efter halv banan! :) (jag har en tendes till att sitta o åka :angel: )

Ridläraren tyckte att det gick bra, och sa att det var inte riktigt mitt fel att han stanande för att han har blivit riden av en mkt mer orutinerad ryttare dom två närmsta veckorna som har slitit han i munnen o dunsat lite när dom har hoppat.

O när mamma drar iväg med kameran missar hon ett hinder XD

Sv: Komentera gärna! *film från idag*

Såg jue jätte braaw ut ^^ Roliga videor du har :)

såg filmen när du lagt den på "gnägg" :p så kommenterade där.. hoppas det går bra på tävlingen :)

Japp :D Efter att jag la den på gnägg kom jag på att den kanske passar bättre här ^^

Det hoppas jag med! Om jag gör bort mig kommer ju alla i klubben se det :rofl:

Din häst ser verkligen ut som en Banjo

ärsh, man ska inte tänka på vad alla andra tycker och tänker.. kör ditt rejs och gör så gott du kan så skaru se att det går bra :)

Ah, jag har tänkt att jag ska vara nöjd så länge vi tar oss runt grunden ;)

Haha jo :P Hon är kass på att filma och i stället för att följa ponnyn försöker hon gissa vilket hinder vi ska hoppa även fast jag säger att hon alltid ska följa efter ponnyn med kameran :rofl:

Vilken otroligt söt ponny du har! Du sitter väldigt bra i sadel för annars hade du nog flygit när han vägrade... ;)

Vilken söt ponny du har;) Ja tyckte de såg bra ut men i min mening så skulle ja vilja se lite mer eftergift men iofs så syns de inte super på filmningen så du kanske ger efter;)
Lycka till på tävlingen :)

jag tycker att det såg jätte fint ut och du sitter jätte bra i sadeln:D
hoppas det går bra på tävlingen:)

Du rider bra vägar måste jag säga. Sånt vill jag se mer av hos ponnyryttare :bow:

Lea. Tack :bow: Bra vägar är ju det viktigaste tycker jag! Eller i alla fall näst viktigast (att ha en bra galopp på hästen går före :D )

hoppning_95: Tack ås mycket! :)

plomman: Har aldrig tänkt på hur mkt eftergift jag ger :o Ska tänka på det nästa gång! Och han är dock inte min ponny, bara sköthäst.

Jag tycker att det ser bra ut, håller med de andra som tipsar om mer eftergift. Låt händerna följa mankammen i språnget, så kan Banjo sträcka ut lite mer med halsen i luften. Det kan ju tom vara så att det är därför han stannar - bristen på eftergift gör att han tycker att det är jobbigt att hoppa. Annars tycker jag att du rider lugnt och balanserat, bra att du rider noggranna vägar. Tänk på att titta på nästa hinder genom svängen oxå (svårt att se om du gör det eftersom filmaren fokuserar mer på hindren än ekipaget :-) )

Ni är så himla fina ihop! Du rider väldigt snyggt också.
Banjo är ridskoleponny va? Eller så minns jag fel :o Om han är det måste han väl vara ridskolans populäraste ;):love: Hur gammal är han?

L8P8. Okej =) Kan vara sant det.

Real_Life: Tack så mkt :D Japp det är han, vet inte om han är poppulärast, alla ponnysar är ungefär lika omtyckta ^^ Han är 10.

Lycka till på tävlingen! Det går säkert hur fint som helst! :bump:

Lycka till på tävlingen! Det går säkert hur fint som helst! :bump:

Vad söta ni är tillsammans. :D Du har en väldigt mjuk och fin hand - det älskar jag (man ser tyvärr allt för många som drar hästarna i munnen i brist på kunskap, istället för att arbeta med halvhalter och lugna tygeltag).

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Terminens sista två lektioner blev en hopplektion och en dressyrlektion. På sista hopplektionen fick jag rida Juvelen, den unga...
Svar
0
· Visningar
389
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka