Kombinera tjälknöl och risotto? Och sås till det?

aemaria

Trådstartare
Ja som rubriken lyder - är risotto ett fungerande tillbehör smakmässigt till tjälknöl? Tänker mig i sånt fall en risotto med trattisar i. Vad för sås kan funka till denna rätt?
Mvh less på potatis...

Ja som rubriken lyder - är risotto ett fungerande tillbehör smakmässigt till tjälknöl? Tänker mig i sånt fall en risotto med trattisar i. Vad för sås kan funka till denna rätt?
Mvh less på potatis...

Det tror jag definitivt fungerar! Även fast jag inte alls förstår hur man kan bli less på potatis?! ;)
Brunsås gjord på sky med gelé i eller kanske en rödvinssås med lite mörk choklad?

Mvh less på potatis...

Woho, vilken fest! :d
Risotto är ofta rätt blött och "såsigt" i sig, så jag hade nog skippat såsen och serverat med en god gelé i stället, alternativt gelé och en vanlig brunsås eller gräddsås. Jag vill INTE att såsen ska ta över smakmässigt när det är så god mat :D

Woho, vilken fest! :d
Risotto är ofta rätt blött och "såsigt" i sig, så jag hade nog skippat såsen och serverat med en god gelé i stället, alternativt gelé och en vanlig brunsås eller gräddsås. Jag vill INTE att såsen ska ta över smakmässigt när det är så god mat :D
Det har du nog rätt i vid närmare eftertanke! Även om rödvinssås med choklad lät väldigt smarrigt :)

Svamprisotto och tjälknöl är ju jättegott! Men jag hade skippat såsen så det inte blir en enda sörja på tallriken. Risotton innehåller ju sin egen sås så att säga.

Håller med alla ovanstående, behövs ingen sås. Men du kan steka upp ett gäng extra trattisar i smör att ha "bredvid" också :d

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 167
Senast: skogaliten
·
Gravid - 1år Ja, jag kände att detta förtjänade en egen tråd. Liten är nu 2,5 vecka och amningen är tuff. Hon vill inte ta mitt bröst trots upprepade...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 274
Senast: Badger
·
IT & mobiler Ja som rubriken lyder så kommer jag nu helt plötsligt inte in på Word online. Använder det för grupparbeten och har funkat toppen under...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Kristall10
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder: hur funkar det med A-kassa när man har flera arbetsgivare i olika branscher? Började fundera nu i kristider och...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: Lumos_Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama