kombination i 100cm för häst??

Sv: kombination i 100cm för häst??

Nu blir jag lite rädd här... Brukar de verkligen vara kombinationer i LC? :crazy: Aj... Ska precis starta min första lokala med storhäst och tänkte att LD-LC blir perfekt då man slipper kombinationerna... Min häst är lite kort i steget och kombinationerna blir ofta fel avstånd... Satan... Jaja, jag rider inte för att vinna men de är kul när oddsen är med en.

jag tänkte lika dant som dig men tydligen förekommer det ganska ofta på stor häst var aldrig de förän LB när jag tävlade på D ponny och jag tyckte det var jätte bra att rida några tävlingar utan kombination först så hon får tävlingsrutin och man vet att hon är stabil innan kombinationerna kommer.

Jag tävlade lokalt i veckan och det var en tävling där klubben skrivit ut att det var "utbildningshoppning" (0.90 + 1.00 + 1.00). Det fanns kombination i den första 1.00-klassen, så inte ens de som valt att hoppa 0.90 + 1.00 "kom undan" kombinationen. (annars hade man ju kanske kunnat tänka sig att kombinationen bara var med i den andra 1.00-klassen).

Fast jag tror nog att kombinationsrädslan sitter mest i huvudet på ryttarna, för de hästar jag såg hade inga problem med den (även om mitt skrälle på något konstigt sätt lyckades med konststycket att lyckas få in 2 galoppsprång på de 7 meterna det var mellan första och andra språnget) :o

Ingen aning faktiskt!:crazy: Eftersom det var andra klassen, och han hade gått och gnäggat i ett par timmar efter sin halvbror/hagkompis som oxå var på plats, så var han ganska mentalt och fysiskt trött, så vi hade ju inte världens bästa fart in + att min häst inte är jättestor (1.57) - men han brukar ju inte ha några problem med avstånden. Önskar faktiskt att jag hade det på film...:D

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 684
Senast: Sootie
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?

Hund, Katt, Andra Djur