Kombi som är vettig dragbil?

LadyCovergirl

Trådstartare
Jag funderar lite på att skaffa en ny bil. Det behöver vara en kombi för att få plats med hundbur och barnvagn vilket begränsar utbudet en del.
Den ska vara fyrhjulsdriven och måste få dra absolut minst 1 800 kg. Egentligen är önskemålet minst 2 000 kg.
Bensin eller diesel kan egentligen kvitta. Helst inte automatlåda eftersom det är galet tråkigt.
Den får dessutom gärna vara rolig att köra utan släp :D

Vilka alternativ finns det?
Tilläggas ska att Volvo är ingen favorit eftersom jag hittills aldrig kört en Volvo och samtidigt varit glad :p
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Men vilka årsmodeller får dra uppemot 2 000 kg? Alla årsmodeller får det iaf inte.
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Vi har ungefär samma krav och har kommit fram till att det blir en v70 AWD diesel (får da 2000kg), bekvämaste bilen för oss och ett bra andrahandsvärde:)
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Men det är ju en Volvo ;)

Jag vet.:p Dötråkigt egentligen. Typ sverigies vanligaste bil som ALLA har, jätte trist. Men vi har kommit fram till att den är betydligt bekvämare än liknande bilar och helt enkelt det vettigaste valet. Så ja, vi kommer vara så vanlig att vi köper en volvo...:cool:
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Jag vägrar :p Mina stackars föräldrar blev påtvingade en Volvo senast de bytte bil. (Förmånsbil och i deras kommun finns bara Chrysler, Citroën, Renault och Volvo.) De gillar den inte alls. När jag kört den har inte jag heller uppskattat den.
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Å jag som verkligen tokälskar min XC70 -11 :love::love: Helt underbar bil som har allt jag verkligen vill ha i en bil. Drar 2100kg. Ochd en är ruskigt fin att dra med. Fyrhjulsdriften funkar super. Har en jättebrant backe i 90graders kurva från stallet där det alltid är halt och den spinner inte ens med 1990kgs transport fullastad med 2 hästar.

Jag försåt verkligen inte hur man inte kan gilla nya Volvo. Jag förstår de som är äldre än -07 men sen de nyare är ju bara hur trevliga som helst. Hade absolut inte heller köpt en äldre. För de trivs jag inte i.
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

De Volvo jag kört mest den senaste tiden är 2011:a respektive 2012:a. Det hjälper inte ett dugg :p
 
Senast ändrad:
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Men automatlåda är skönt för hästarna.
Min sambo kör Mercedes E-klass 4-Matic, den får dra 2100kg.
Ofta så är det kroken som avgör så det kan vara olika på likadana bilar.
Vi har haft 2 identiska Mercedes 4-Matic där den med avtagbar krok fick dra 1800kg och den med fast krok fick dra 1500kg.
Jag kör Audi A6 Quattro och den får dra 1500kg.

Båda bilarna är utmärkta dragbilar.
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Är oxå inne på ny bil. Kombi. Vill inte ha automat då det redan lär sluka en del bensin.

Ts: vilka märken föredrar du?
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Nä, tvi för Subaru.

Va?? skämtar du? Det är rena drömmen att dra med dem. Hur tungt det än är känns det inte i bilen och uppför branta backar och liknande är de starka som oxar. Jag har aldrig dragit med bättre bil. :love:
Vad är det för Subaru du dragit med?
 
Sv: Kombi som är vettig dragbil?

Men vilka årsmodeller får dra uppemot 2 000 kg? Alla årsmodeller får det iaf inte.

Oj. Det har jag inte koll på. Det beror ju också på vilken typ av körkort man har. Kompisen har en Outback som får dra 2000 kg. (Med utökad behörighet tror jag.) Det kan man väl kolla med bilregistret.
 

Liknande trådar

Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 232
Senast: Gnapp
·
Utrustning Jag är nog inte den första som startar en sån här tråd men kanske finns ni hjälpsamma bukare som tycker det är kul med bilar :) Jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 548
Utrustning Det är bara att erkänna. Min 940 är för opålitlig även om jag är väldigt nöjd med den som dragbil. Men nu är det dags att byta både bil...
Svar
0
· Visningar
943
Senast: Estivuz
·
Utrustning Ja, nu är det dags. Dragbilen med stort D ska inhandlas. Efter år av runtåkande med våran fullständigt värdelösa Volvo V70 -04 så ska...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 167
Senast: Larka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp