kolloidalt silver

Sv: kolloidalt silver

Jag har behandlat strålröta med gott resultat, samt sårtvätt.

Men till min tottos bärransröta eller hålvägg som han drabbades av gav det noll så det behandlades istället med vircon och tjära :angel:

Mumin

Väcker liv i en gammal tråd! Hur stor dos ska man ge en stor häst?

Hej!

Inom människovården används silver i viss utsträckning som lokalbehandling på infekterade sår, just pga den bakteriedödande effekten.

Skulle nog inte rekommendera att mata en häst med silver eller något annat som inte hör till rimligt naturlig diet för hästen.
Det är inte ofta det finns säkerhetsstudier gällande "alternativa" preparat vilket innebär att det nog inte är någon som kan svara på din fråga.

Jag brukar bli väldigt skeptisk när det är ett medel som beskrivs som alldeles för undergörande.
Silvret här ska ha reklamförts som bot mot både AIDS och cancer, och det säger till mig att tillverkaren av detta prep är riktigt oseriös och gör sig pengar på människors oro och ångest.
Om preparatet hade varit så fantastiskt som beskrevs, hade det varit godkänt som läkemedel och funnits som standardbehandling (även om m an inte kan söka patent på silver som ämne, så kan läkemedelsföretag söka patent på en beredning som också innehåller silver och därmed faller det argument som framfördes om att skälet till att det inte forskas är brist på ekonomiskt intresse).

Så, för utvärtes bruk OK och då är doseringen säkert inexakt, men jag skulle inte använda i mat. Och därmed tycker jag att doseringsfrågan faller.

Det är när man får ont i örat för att man tvingats lyssna på någon som tjatar alldeles mycket. Det är vanligast hos män som är gifta eller sambo. :D

Där blev jag mycket klokare...min (mycket) gravida sambo pratar hål i huvudet på mig...:devil:

Hej!

Inom människovården används silver i viss utsträckning som lokalbehandling på infekterade sår, just pga den bakteriedödande effekten.

Skulle nog inte rekommendera att mata en häst med silver eller något annat som inte hör till rimligt naturlig diet för hästen.
Det är inte ofta det finns säkerhetsstudier gällande "alternativa" preparat vilket innebär att det nog inte är någon som kan svara på din fråga.

Jag brukar bli väldigt skeptisk när det är ett medel som beskrivs som alldeles för undergörande.
Silvret här ska ha reklamförts som bot mot både AIDS och cancer, och det säger till mig att tillverkaren av detta prep är riktigt oseriös och gör sig pengar på människors oro och ångest.
Om preparatet hade varit så fantastiskt som beskrevs, hade det varit godkänt som läkemedel och funnits som standardbehandling (även om m an inte kan söka patent på silver som ämne, så kan läkemedelsföretag söka patent på en beredning som också innehåller silver och därmed faller det argument som framfördes om att skälet till att det inte forskas är brist på ekonomiskt intresse).

Så, för utvärtes bruk OK och då är doseringen säkert inexakt, men jag skulle inte använda i mat. Och därmed tycker jag att doseringsfrågan faller.

ja men är det KOLLOIDALT silver som anv i vården då??? Har nu i efterhand funnit sidor på internet som säljer detta och de anger dessutom dos till djur, så det borde inte vara ngn fara att ge det.

Så för att det står dos nånstans till djur så är det ok att ge det?

Men om flera företag säljer det som kosttillskott och uppger dos så antar jag ju att det är ok att ge det till människor o djur. Läser man om forskning på kolloidalt silver så finns det inget som säger att det är farligt. (förutom livsmedelsverket som tydligen sett silvrets bra egenskaper, de har ju tillockmed bett om ursekt och tagit tillbaka sina uttalanden.

Har de? texten i länken ovan är 4 dagar gammal?

Utvärtes bruk verkar ok men äta, nej.

Jag vet att tråden är gammal men, har någon behandlat mugg med silversalva? Vad har efftekten varit i såna fall?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 594
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 943
Senast: Kajsalisa
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 444
Senast: Palermo
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka